• jagoduoentill

sova med blött hår farligt???????

jag badar alltid vår 1,5 åriga dotter på kvällarna ca 3 ggr/v o efter det e det välling o nanna.

nu har jag svärmor på mig som tjatar o tjatar om att jag får inte lägga henne när hennes hår är blött utan jag måste föna det torrt innan, för att det är farligt.
    hon kan inte svara på varför utan säger bara att det inte är bra.

jag vet att man förut iaf där jag kommer ifrån sa att det inte var bra att sova med blött hår, men jag har aldrig vetat varför.

stämmer detta el?
    hur gör ni?fönar ni el? 

• Svar på tråden sova med blött hår farligt???????
  • FrkSommar

Jag fick alltis lägga mig med handdukstorkat hår och ahr inte tagit ska´da av det!
    Förrutom att frisyren blir som den blir... :)

• Amazina

Det är väl mest för att om det är kallt så kan man bli lite nedkyld... Men annars är det ingen fara...

• Mojzan

Lägger mig ofta med blött hår och hade ingen aning om att det kunde vara farligt. Ska bli intressant att se om någon vet.

• Dimitra

Det farliga är väl att håret nöts mer när det är blött och man riskerar att skada långt och vackert hår? Eller nått

The Dimitra universe.
  • Ruggugglan

Farligt? Haha, nej. Verkligen inte

• Chessy

Min kompis brukade få öroninflammation om hon sov med blött hår, kan det va det hon menar?
    Tror dock det räcker att handdukstorka håret :) 

• Cornellia

Om du låter henne sova i minusgrader så hade jag förstått din svärmor, men annars?

BF 1/9 2011
  • Cornellia
    Dimitra skrev 2011-06-18 21:49:10 följande:
    Det farliga är väl att håret nöts mer när det är blött och man riskerar att skada långt och vackert hår? Eller nått
    Och föna det varje dag skulle vara bättre?
    BF 1/9 2011
  • Flina78

Visst har man hört mycket konstigt men den här var ny för mig.

Jag lägger  mig blött hår ibland. Inga mardrömmar, monster under sängen eller andra "otäckheter" har hemsökt mig på grund av det blöta håret :)

Kan hon inte säga anledningen till varför man inte ska göra det så  är det nog bara en sån där sak som föräldrar säger till sina barn.

• Flina78

Googlade lite på det nu. Enda anledningen skulle tydligen vara att håret slits väldigt när det är blött. Detta har jag som sagt inga belägga för utan är något jag "hört på nätet" :)

• jagoduoentill

hahaha nej nej hon menar att det på allvar kan vara farligt, att ligga med blött hår, att det ligger blött o kallt i ansiktet o hårbotten e kall.. att det typ kan leda till ansikts förlamning och ont i huvudet bla bla, men jag lägger mig alltid med blött hår då jag alltid oxå duschar på kvällen, men har aldrig märkt nåt...

aja...ska kolla lite mer...just bara för att jag faktiskt hört det tidigare utav andra....

aja...tack iaf... hojta till om ni får höra nåt :)

• Dimitra
    Cornellia skrev 2011-06-18 21:55:51 följande:
    Och föna det varje dag skulle vara bättre?
    Ja tydligen Drömmer
    The Dimitra universe.
  • Puma123

Jag tänkte bara meddela att när jag sover med blött hår så får jag typ alltid ont i huvudet... Och de flesta gångerna så får jag faktiskt mardrömmar... Men dock vet jag inte om något av har med att jag sover med blött hår att göra. 

• misplacedname

Det enda jag är orolig för de få gångerna jag lägger mig med blött hår är att förstöra kudden. Och frisyren då.

• Camrad

Jag jobbar med att göra bl.a. hårbottensanalyser och man kan få mer problem med sin hårbotten om man går och lägger sig med blött eller fuktigt hår. Barn har inte så ofta problem med sin hårbotten som vuxna har.

Svar på tråden sova med blött hår farligt???????