Chokladbutiker i Malmö?
Var nyligen ute och flög och läste då ett repotage om något Chocolaterie i Malmö! Nån som kan berätta mer om det? De sålde extremt lyxig choklad där...
Var nyligen ute och flög och läste då ett repotage om något Chocolaterie i Malmö! Nån som kan berätta mer om det? De sålde extremt lyxig choklad där...
Vet att där ligger en nära Lilla Torg på Skomakaregatan. Tror att den finns kvar...
Ligger på vänster sida om du går mot Lilla Torg.
Har bara gått förbi, så jag känner tyvärr inte till något om den. En fd arbetskollega handlade där och var nöjd.
Lycka till
Erikslustgatan (heter den va?) mellan David Hallstorg och Fersens väg.
Godiva!!!!! Världens godaste och man får alltid chokladen i ett vackert paket!!! :) yammi
Kan bara instämma med Linganlotta: Godiva!!!!! Ligger vid Lilla torg och har jättelyxig, god choklad. Jätterara tjejer som jobbar där också.
Vardagslyx är att gå inom Godiva efter lunchen och köpa en eller två bitar till eftermiddagskaffet...
Chokladbutiken heter Les Trois Roses!! Den ligger på Mariedalsvägen 66(nära Kronprinsen) och är en "chokelateria" som säljer belgisk choklad av märket Pierre Marcolini. De säljer även drickchoklad och ordnar chokladprovningar. REKOMMENDERAS STARKT!!!!!!!!!!
Har varit där flera gånger och köpt 75% äkta belgisk choklad.. Den från Java är bäst.. så god tillsammans med kaffe. (och jag som knappt dricker kaffe)
/Linda
Jag menar samma butik som Mini, men de haar två lokaler på Erik dahlbergsgatan (i hörnet mot David halls torg) har de en liten liten butik. Sagolikt god choklad iaf!
Mini78, det var den jag menade. Måste nog åka dit på semester...
Kan bara hålla med Mini78!!!! Mmmmmm vilken choklad dom har där. Farligt nära.....