• Bottis

Var hitta fin klänning för bröllop som gravid?

Hej, någon som kan hjälpa med tips och idéer? Jag ska på bröllop i sommar, kommer då vara gravid i vecka 24. Är redan ganska rund om magen så behöver mammaklänning. Var hittar jag snygga klänningar för gravida som passar att ha på ett bröllop? Klädkoden är sommarfin men jag känner att vad som helst fungerar inte då den som min bror gifter sig med är "överklass", hatar det ordet. Hur som helst så förväntas det iaf att det är klassiskt och lite propert och inte en blommig trist bomullsklänning. Finns ju absolut inget snyggt på t ex HM.s mammaavdelning, allt ser så tantigt ut. Har ni några bra tips. De mottages tacksamt.

• Svar på tråden Var hitta fin klänning för bröllop som gravid?
  • Smukke

Jag har köpt denna, är i vecka 26, har mage med och den är sååå skön och tycker den är somrig. Med rätt smycken kan den bli super? Det är lite lite genomskinlig men med hudfärgad BH och trosor så löser det sig. 

http://www.hm.com/se/product/84361?article=84361-A

Kanske? :) Du måååste ju inte handla i mammaavdelningen, finns fina utanför med :) 

• Surftjejen

Hej!
    Jag ska på två bröllop i sommar. Ett när jag är i vecka 15 och ett när jag är i vecka 22. Jag köpte den här känningen på Filippa K som jag även kan använda när jag inte är gravid längre.
    http://collection.filippa-k.com/woman/dresses/flow-party-dress.
    Tänker ha ett knutet band ovanför magen.  
    Kolla även på NoaNoa. Deras klänningar brukar vara rymliga trots att det inte är mamma-kläder.
    Följande shoppar på webben har mycket snyggt för gravida: Topshop , Asos och Seraphine.

Lycka till!

• JoSoo90

Ska på bröllop på torsdag e i v 23 på fredag :) Jag ha köpt en vanlig ljus jeans lock klänning med lite vit spet :) tajit vid brösten sen vid ner till tyckte den va lagom sommar fin :) Jätte svårt att hitta klänningar man vill ju kunna röra sig :)

• Pia och Elna

Finns ingen anledning till att köpa mammaklänning då det nuförtiden finns så många modeller som passar en gravidmage. Eftersom det är så tidigt så kommer det inte vara några problem. Jag har i alla fall 3-4 klänningar som är vanliga men som passar fast jag är gravid. En är omlott så den kan varieras och en sitter mest åt under brösten och en är i bra stretch. Märkena är lite "finare" än basic Esprit, MQ och Bondelid.

• pamilya

Men köp en fin långklänning/maxiklänning.

MQ har en jättefin, axelbandslös modell som man får plats med mycket mage.

• Bottis
    Pia och Elna skrev 2011-06-19 08:49:35 följande:
    Finns ingen anledning till att köpa mammaklänning då det nuförtiden finns så många modeller som passar en gravidmage. Eftersom det är så tidigt så kommer det inte vara några problem. Jag har i alla fall 3-4 klänningar som är vanliga men som passar fast jag är gravid. En är omlott så den kan varieras och en sitter mest åt under brösten och en är i bra stretch. Märkena är lite "finare" än basic Esprit, MQ och Bondelid.
    Då ska jag leta där med. Tack.
Svar på tråden Var hitta fin klänning för bröllop som gravid?