• Hrönn

Jobbigt att jobba redan

Hej Är i vecka 14 med mitt andra barn, och jag är redan helt slut när jag jobbat en hel dag, sitter i kassan på ge-kås/Ullared. Var hos barnmorskan här om dagen, och de sa att jag har lågt blodtryck, inte jätte lågt men tillräckligt för att jag skall börja använda stöd strumpor, min kropp känns som gelé, får även ont/obehag i magen vid ansträngning, allt är ok om jag inte anstränger mig för mycket, kan ju bli en del stress och tunga lyft i kassan...känns som om jag bara är klen....

• Svar på tråden Jobbigt att jobba redan
  • levandecharader

Det är inte ovanligt att känna så i början. Du blir starkare och mer van. Du får tänka på att kroppen ska vänja sig och du med. Jag hade också några såna veckor när jag kände mig "svag" och skakig, det blev bättre. Visserligen kan det komma andra saker som tjock och otymplig istället

• cina78

Jag kände mig jätteklen i början av graviditeten, men det gick sen över.
    Det är så individuellt hur man påverkas så går det inte över får du kanske fundera på om du ska dra ner lite på arbetstiden. Kanske bara behöver vila lite extra nu annars?

• Melsie

Först¨r att det kan va stressigt att sitta i kassan på gekås. Hoppas du mår bättre om nåra veckor.
    Själv är jag e v 21 å nu vill jag bara gå hem för jag orkar inte heller jobba som lastbilsförare + att jag har

foglossningar. ...

• Agnes81

fattade inte heller hur skulle orka i början.. var extremt slö och sur.. och ville inte ha någon mat.. men allt blev bättre i mitten (2:a trimestern) och nu har jag bara 1,5 månads jobbande kvar till bf. börjar bli riktigt tung.. men ska nog klara en månad. har ett arbete nu där jag rör på mig en del.. det är nog tur!

lycka till! 

Svar på tråden Jobbigt att jobba redan