• fru smultron

Hjälp mig !!

Har förlorat tre graviditeter detta år. Har nu precis i dagarna testat svag pos..och har fått progesteron för att hjälpa denna graviditet.
    Är väldigt orolig..hoppas att det finns någon som vet om detta brukar hjälpa!!
    Och tänk om det blir ett MF i alla fall då borde det ju bli så att jag inte börjar blöda, för det hormonet påverkarväll slemmhinne avlossningen......Hoppas någon fattar vad jag menar!!! så då kanske jag tror att jag är gravid i flera veckor utan att igentligen vara det...usch det känns såååå himla jobbigt just nu...och jag som bara vill vara glad men det går inte riktigt.
    Tack för svar, kramar till er alla som kämpar på!

• Svar på tråden Hjälp mig !!
  • AHL

HEJ! Jag hade också 3 missfall och fick samma som du nu när jag var gravid med mitt 4:de. Tyvärr så hjälpte det inte mej. Jag fick missfall, eller missed abortion som de säger. Var på VUL varje vecka och det var där de upptäckte att hjärtat inte slog. Så jag blev inlagd på KK förra v för igångsättning. Nu ska de göra ytterligare utredning , innan har de tagit prover på oss som var ok hos båda. Jag hoppas du också får gå på VUL så du slipper vänta. Då vet du hur graviditeten framskrider om man säger så. Mitt såg bra ut ett tag men så i v 8 var det kört. Jag hoppas ditt klarar sig. Verkligen! Jag trodde mitt skulle gå bra denna gg men ack vad man bedrog sig.
    KRAMAR!

• Detmåstegå

Hej fru S.
    Jag fick stöd av progestoron i en graviditet som slutade i missfall.
    Jag fick i alla fall lite bruna flytningar som gav en liten vink om vad som var på gång...
    Men som du sa det hindrar ju blödningen till att börja med....
    Jag vet precis hur du känner dig, har själv haft fyra MA/MF i år och är nu gravid igen. Var idag på ultraljud för att se att det satt rätt.
    Jag kan tala om för dig att jag var så rädd att jag inte kunde andas på vägen dit!!!!!

Men nu måste du tänka att du väntar barn o inte missfall!!!

• Maddo77

Hej!
    Jag fick oxå Progesteron vid min förra graviditet, även den slutade tyvärr i MF, men jag blödde ganska rikligt, trots Progesteronet. Håller tummarna att allt ska gå bra för er! Kramar!

Svar på tråden Hjälp mig !!