Hur vet ni när ni har ägglossning?
som rubriken lyder hur vet ni att ni har ägglossning?
som rubriken lyder hur vet ni att ni har ägglossning?
Är extremt kåt vill ha sex hela tiden (och det vill jag inte jämt) och känner i magen, smärta på den sidan ägget släpper.
om man har en mencykel på 28 dagar så får du ägglossning 14 dagar efter senaste mensens första dag. Det är så olika från person till person, många har en oregelbunden cykel. Om du vill bli med barn så kan du börja testa från typ 12 dagar efter senaste mensens första dag och köra på en vecka eller mer för att vara på den säkra sidan. Det finns ägglossningsstickor man kan köpa som talar om när ägglossningen närmar sig eller när det är dags. Lycka till!
Vissa månader känner jag inte av ÄL alls. Men vissa månader har jag lite "mensont", andra känner jag mig kåt vid ÄL och andra känns det pga flytningar, det känns plötsligt som jag kissar på mig, extremt mkt flytningar i några timmar.
Äglossningsflytningar och ont på den sida ägget släpper. Går inte att missa.
Extremt ömma bröstvårtor. Och ofta mer kåt också.
Ibland känner jag av ägglossningen i form av ont i äggstocken på den sidan ägget släpper, medan andra månader känner jag ingen ägglossning trots att jag har. För några år sedan kände jag den varje månad och kunde knappt kissa för det högg så dant i äggstocken.
stickningar över äggstockar + älflytningar
jag tar även äl-tester för att bekräfta
Älflytningar i 3 dagar + ömhet i ena sidan över äggstocken. Lite lätt "mensvärk också" under 1-2 dagar
Ägglossningstickor. Trodde jag hade koll innan, men hade helt fel ;)