• Annastar

babysemp eller nan??

Har en 2-veckors bebis här hemma som redan sen bb fått babysemp på flaska då han inte kunde suga ordentligt på brösten. Jag ammar lite ännu men han e inte så intresserad. Nu har han dock fått väldiga skrik perioder och jag är orolig för kolik... det verkar som han har ont nånstans i alla fall...skriker liksom hysteriskt några minuter för att sen slumra till o sen skrika igen...
    Har börjat undra om det e babysemp han reagerar på. Har börjat med sempers magdroppar men inget resultat än. Finns det en babysemp till som ska va mildare för magen? Är NAN bättre? Hans bajs är som babybajs ska va, men han trycker ibland utan att det kommer ut nåt, men när d väl kommer är det inte hårt så antar att han inte e förstoppad då? Han e väldigt gasig o pruttarna luktar ILLA.... Super tacksam för svar o erfarenheter!!

♥Tindra 060925♥Alvin 110604♥
  • Svar på tråden babysemp eller nan??
  • Mamma till 3 M

våra var/är likadana.. vi provade babysemp lemolac, o sen en ännu bättre variant som finns på apoteket (som ja inte minns namnet på) som också var babysemp..körde med minifom droppar också ett tag.. blev lite bättre men fortf inte bra så vi bytte till NAN.. Nu kör vi på NAN HA och ger semperdroppar o det är som andra bebisar även fast dom fortfarande är lite gasiga o bökiga efter matning. Men "kolik-beteendet" med otröstligt skrikande är borta!

• adrift

Pröva miniform droppar ist.. Mkt mkt bra!! :) mot kolik .. Vi hade nan å miniform å inga magknip:)

• Azis
    Annastar skrev 2011-06-19 16:47:48 följande:
    Har en 2-veckors bebis här hemma som redan sen bb fått babysemp på flaska då han inte kunde suga ordentligt på brösten. Jag ammar lite ännu men han e inte så intresserad. Nu har han dock fått väldiga skrik perioder och jag är orolig för kolik... det verkar som han har ont nånstans i alla fall...skriker liksom hysteriskt några minuter för att sen slumra till o sen skrika igen...
    Har börjat undra om det e babysemp han reagerar på. Har börjat med sempers magdroppar men inget resultat än. Finns det en babysemp till som ska va mildare för magen? Är NAN bättre? Hans bajs är som babybajs ska va, men han trycker ibland utan att det kommer ut nåt, men när d väl kommer är det inte hårt så antar att han inte e förstoppad då? Han e väldigt gasig o pruttarna luktar ILLA.... Super tacksam för svar o erfarenheter!!
    hej nan eller babysemp har som skyllnad bara PRISET! annars är det samma sak, om din bebis har känlig mage så finns nan H.A hipoallergen och semper finns också på två olika, en av dem är till känsliga mager, finns i nästan alla butiker, citygross, ica, coppforum, willys mm...finns också majvälling som han/hon kan ta när blir ungefär 4 månader som är okcså till känsliga mager...hoppas kunde hjälpa dig, hälsningar aisha
  • Scarlett77

Min dotter spydde konstant vid matning tills jag vid 4 månader köpte nan istllet för semper (semper va slut i butiken och vilken tur sen) och vips sluade hon spy. Nan är mer lättlöslig också så visst är det skillnad mellan de 2 förutom priset.

• Annastar

Okej tack för svar! Ska nog testa den där baby semp för känsliga magar först då... vill inte mixtra för mkt heller med att byta märken o så då han är så liten. Men hur är den bra för känsliga magar? alltså gör den så de håller igång magen o bajsar o så eller? den är oxå gjord på komjölk?

Vi rapar honom efter varje måltid, får ibland avbryta matningen o låta han rapa innan han ätit klart oxå.
    Tänkte även köpa rapsolja o ha i ersättningen, hört att d ska va bra?? o en sån där dr brown flaska, har nån testat den?

♥Tindra 060925♥Alvin 110604♥
  • Livets under
    Annastar skrev 2011-06-19 18:44:43 följande:
    Okej tack för svar! Ska nog testa den där baby semp för känsliga magar först då... vill inte mixtra för mkt heller med att byta märken o så då han är så liten. Men hur är den bra för känsliga magar? alltså gör den så de håller igång magen o bajsar o så eller? den är oxå gjord på komjölk?

Vi rapar honom efter varje måltid, får ibland avbryta matningen o låta han rapa innan han ätit klart oxå.
    Tänkte även köpa rapsolja o ha i ersättningen, hört att d ska va bra?? o en sån där dr brown flaska, har nån testat den?
    Vi har en liten kille på en månad som äter  semper ersättning. Han är väldigt gasig så han får minifom droppar - hjälper massor!
    Sen får han även lite rapsolja med. Vi fick tips om att prova semper bifilus (finns på apoteket), men jag vet inte om det är den eller rapsoljan som gör att han inte är förstoppad så just nu får han inte den maten.
    För gaserna är minifomen bra, rapsoljan är ju mer att bajset ska glida ut lättare så att säga. Fick vi förklarat på bvc.

Lycka till!
  • katt

Min 10 dagars ta babysemp
    Och en som heter bifidus som vi köpte på Apoteket

• katt

Vilken är babysemp för känsliga mAger är det lemolac ni mena

• inrama81

Körde Sempers Lemolac först till min son men han blev så gasig i magen och han var otröstlig och sov jättedåligt, bytte till Nan rakt av och det gjorde värdens skillnad!! Nan innehåller dessutom mycket mindre lactos än sempern om man har ett barn som är lactoskänsligt kan det bli bättre på Nan. Det vi gör nu är att vi blandar vanlig Nan med Nan HA, så han får i sig nyttiga bakterier utan att det kostar skjortan, funkar skitbra. Glad

• inrama81

Använder bara Dr Brown´s flaskor, överlägsna! Och hade jag varit du så hade jag inte köpt hem och testat Sempers Bifidus (som den heter, den man köper på apoteket) utan jag hade kört på Nan direkt. Eller om du vill, Nan HA.Glad

Svar på tråden babysemp eller nan??