• ChAlAn

Hur monterar man stolen?! Snabb hjälp uppskattas

Hoppas nån kan hjälpa mig innan jag blir galen!
     Vi fick köpa en Britax Eclipse Plus Si av en kollega till min sambo. Vi fick inte med någon bruksanvisning och bilderna på stolen lämnar en hel del att önska. Jag har lyckats lista ut hur man gör med extraremmarna men hur gör man med det vanliga bilbältet!?
     Jag har sökt information på nätet men inte hittat nått. Påbritax hemsida kan jag inte ens hitta stolen...

• Svar på tråden Hur monterar man stolen?! Snabb hjälp uppskattas
  • clembke

Ring en återförsäljare så kan dom nog skicka en manual via mailen.
    Så gjorde 1klass när jag skulle sälja min akta graco stol o inte hittade min manual. Ville inte sälja den utan manual då det är för mig är viktigt att den monteras rätt även om det är en annan som köpt den av mig. Men då har jag gjort vad jag har kunnat göra för att dom ska kunna montera den rätt.

• ChAlAn

Tror du dom har den om dom inte säljer stolen? Jag misstänker att modellen kanske har utgått eftersom den inte finns på hemsidan. Det finns manualer till deras andra modeller.

Btw, hatten av för att du tar ansvar för andras barns säkerhet!

• clembke
    ChAlAn skrev 2011-06-19 17:32:25 följande:
    Tror du dom har den om dom inte säljer stolen? Jag misstänker att modellen kanske har utgått eftersom den inte finns på hemsidan. Det finns manualer till deras andra modeller.

Btw, hatten av för att du tar ansvar för andras barns säkerhet!

Jo det gör dom nog. Våran akta graco-modell såldes inte längre utan dom sålde bara efterföljande modeller o monterades inte riktigt likadant. Vår modell fanns inte på aktas hemsida heller så kunde inte få tag i den där. Men som sagt det fixade sig o jag kunde skicka med manualen.

Tack!!

• Finesse

Eller ring till britax så kanske du kan få den direkt som pdf fil, det gjorde jag!

Ebba 071228, Hampus 110225
  • ChAlAn

Jag får ringa lite samtal imorgon. Tack för hjälpen :)

• Finesse

Använd INTE stolen förrän du fått en bruksanvisning

• standby

Inboxa mig din mejl, jag har anvisningen p pdf, fick den fr Britax när jag bad om den.

• Finesse
    myskatt skrev 2011-06-19 18:37:25 följande:
    Denna stol är för ändast framåtvänt åkande. Jag råder dig att ge tillbaka stolen genast och köpa en bakåtvänd.

www.britax.co.uk/car-seats/car-seats/eclipse
    Men det finns ju en stol som heter så som såldes i Sverige och den var för bakåtvänt åkande...
Svar på tråden Hur monterar man stolen?! Snabb hjälp uppskattas