• ladynorway

Stå emot sötsug/godissug?????

Hur i hela friden gör man det?

Några bra tips?

• Svar på tråden Stå emot sötsug/godissug?????
  • Veronica 223

Tuggummi, en kopp the, morötter med dipp, eller om man inte vill kompensera med nåt, borsta tänderna, då vill man ju inte äta nåt sen för det smakar skit.

• Lena

Jag äter regelbundet så blodsockret aldrig blir för lågt.

• ladynorway
    Veronica 223 skrev 2011-06-19 18:59:37 följande:
    Tuggummi, en kopp the, morötter med dipp, eller om man inte vill kompensera med nåt, borsta tänderna, då vill man ju inte äta nåt sen för det smakar skit.
    Hört det kan hjälpa att dricka mycket avtten.....
  • Höstbebis2010

Egentligen är det "bara" att stå ut, suget försvinner efter några dagar. Vatten kan hjälpa lite grann. Men det är svårt och man måste ha en enorm vilja om man är väldigt sötsuge av sig.

• Blablabla

Man slutar äta kolhydrater dvs säga socker, tex Lchf. Du kommer garanterad tappa sötsuget.

• silvermåne

du fåt bita ihop helt enkelt, eller ta en kopp te eller kaffe. Kanske en liten bit ost eller så istället. Efter några dagar går suget över.

• CarolineW

Jag tänker på hur äckligt det kändes att väga 20 kg till. Tänker på hur mycket bättre jag ser ut nu.

• pruttmamma

Bit ihop och ät inget socker, snabba kolhydrater, fruktsocker eller konstgjort socker på minst en vecka! Under den tiden kommer du få huvudvärk o bli på dåligt humör. Du rensar då ur kroppen på socker. Och hjärnan känner sig då "sjuk" Inget att rekommendera om du har viktiga prov i skolan eller måste ha med dej koncentrationen på topp då hjärnan behöver ha xtra energi.

Detta funkar alltid för mej o för många som har problem att "vilja" belöna hjärnan med söta saker. Du måste alltså bli sockerfri genom att rena kroppen:=)

Så drick inte mjölk, ät ingen frukt, potmos, saft, light produkter osv under en vecka så tror jag de går vägen även för dej :=) Lycka till!

• Veronica 223
    ladynorway skrev 2011-06-19 19:02:37 följande:
    Hört det kan hjälpa att dricka mycket avtten.....
    Kan säkert hjälpa, jag vet inte jag dricker aldrig vatten.
  • Gladskit

Försök helst att inte byta ut suget mot något annat. Att vilja stoppa något i munnen är ofta en vana och det tar ett par veckor att bryta en vana. Sen brukar det inte vara något problem längre.

Men är det just det söta så försök äta bra under dagen och se till att hålla blodsockret jämt. Ofta när man är sugen och äter sött så blir man energisk en stund, sen dippar blodsockret rejält och du blir jättetrött.

Svar på tråden Stå emot sötsug/godissug?????