• Anonym (Hoola)

Köpa mobil via ELLOS? nån som gjort det?

Är det bra eller har det krånglat?
    Något man ska tänka på?

Funderar på om servicen fungerar... man får väl skicka in telefon o grejer, istället för att bara lämna in den i en butik...

hmm, någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Köpa mobil via ELLOS? nån som gjort det?
  • IsDimma

Jag tror (minns inte riktigt) att jag gjorde det nu sist. Men den fungerade (fungerar) perfekt så jag har inte behövt lämna in den eller så...

• Anonym (Hoola)
    IsDimma skrev 2011-06-19 20:11:55 följande:
    Jag tror (minns inte riktigt) att jag gjorde det nu sist. Men den fungerade (fungerar) perfekt så jag har inte behövt lämna in den eller så...
    Okej =)
    Vad köpte du för nån?
  • Anonym (Hoola)

hehehe, gör så :)
    jag funderar på en wildfire s eller SE arc!

• Anonym (Frågetecken)

Av ren nyfikenhet; varför köper du inte från t.ex Tele2, Elgiganten, Onoff eller någon annan sån affär som är mer inriktad på telefoni? Jag vet inte, men det känns lite som att det skulle gå lättare att få hjälp med eventuella reparationer och liknande om olyckan skulle vara framme om man köper från en elektronikaffär. Men det är som sagt ingen personlig erfarenhet, bara en... Känsla jag har *himlar med ögonen åt mig själv*Skrattande

• EnLitenSkvätt
    Anonym (Hoola) skrev 2011-06-19 23:27:06 följande:
    hehehe, gör så :)
    jag funderar på en wildfire s eller SE arc!
    varför inte kolla pricerunner el liknand och varför beställa en telefon från ellos, (okej alla är inte likadana men i get your piont :)) tycker ellos alltid har legat lite i överkant med priser på telefoner,  kan gissa mig till att det blir som många andra internetåterförsäljare att de lämpar över ansvaret vid något fel till tillverkaren och inte tar sitt ansvar, ( varför nu ellos skulle göra det, har alltid haft jättebra kontakt med dem annars?)

tänk bara på för och nackdelar :)
    och hoppas du får några bättre svar än mitt här i tråden ;) :D
    hade bra :)
  • Anonym (Hoola)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2011-06-21 03:18:24 följande:
    Av ren nyfikenhet; varför köper du inte från t.ex Tele2, Elgiganten, Onoff eller någon annan sån affär som är mer inriktad på telefoni? Jag vet inte, men det känns lite som att det skulle gå lättare att få hjälp med eventuella reparationer och liknande om olyckan skulle vara framme om man köper från en elektronikaffär. Men det är som sagt ingen personlig erfarenhet, bara en... Känsla jag har *himlar med ögonen åt mig själv*Skrattande
    Jag skulle hellre det, men jag var in och kollade och utan abonnemang så kan jag inte köpa någon. För kontanterna har jag inte och kredit fick jag inte eftersom jag bara har vikariat.

Fast jag vet att jag månadsvis har pengarna.. (och nu kommer någon säga att jag kan spara och ja, det kan jag men jag behöver ändå en ny nu då min gamla krånglar som sjutton)
  • Nenne666

Gå in på elgigantens hemsida... Där handlar jag om jag ska ha nåt med elektronik att göra, bra priser och snabb leverans.

• Nenne666
    Anonym (Hoola) skrev 2011-06-21 11:53:57 följande:
    Jag skulle hellre det, men jag var in och kollade och utan abonnemang så kan jag inte köpa någon. För kontanterna har jag inte och kredit fick jag inte eftersom jag bara har vikariat.

Fast jag vet att jag månadsvis har pengarna.. (och nu kommer någon säga att jag kan spara och ja, det kan jag men jag behöver ändå en ny nu då min gamla krånglar som sjutton)
    Men elgiganten har ju massor av billiga telefoner utan abonnemang.
  • Anonym (Hoola)
    Nenne666 skrev 2011-06-21 19:36:47 följande:
    Men elgiganten har ju massor av billiga telefoner utan abonnemang.
    Fast jag är inte ute efter en billig :)
  • Anonym (Hoola)
    IsDimma skrev 2011-06-21 19:40:46 följande:
    En g502 står det i telefonen att den heter
    ingen aning, men det är nog ite en smartphone va ;)
    skönt att den inte krånglat för dig!
Svar på tråden Köpa mobil via ELLOS? nån som gjort det?