• Mistys Daisy

Hundvattenskål som inte lilleman kan välta och hälla ur vattnet!!?

Har en son på 11 månader som är ute efter hundens vattenskål hela tiden...

Finns det några bra vattenskålar, eller va det heter, som någon kan rekommendera är bra. Kollat runt lite på nätet..men vill gärna ha tips :)

Antispill hjälper inte för den är ju bara att lyfta upp...finns det rejälare vattenautomater tro? :)

• Svar på tråden Hundvattenskål som inte lilleman kan välta och hälla ur vattnet!!?
  • Luullis

Vi gjorde som så att vi tog upp skålen när vi var i det rummet, och tog ner den när vi inte var i det rummet. Man märkte ju om hundarna kom dit, och då ville dom ha vatten. Båda barnen har älskat att leka med vattenskålen men slutade med det ganska fort.

• Joico

Voffa har en ganska stor i porslin/keramik som är tung, den går absolut inte att välta. Dels för att den är "kantig" (inga sidor som lutar) men också för att den är stor och framför allt tung!

Såhär  http://www.djurbiten.com/shop/?cat_id=29&head_id=19 (fast hennes är vit med färgglada tassavtryck då men...)

• ivk07

Uh, har åxå det problemet... Enda trösten är väl att de växer ifrån det... *suck*

• Mistys Daisy

Keramikskål kan ju va ett alternativ fast han kommer ju skvätta ut vattnet med händerna. Men det blir ju mindre än när han välter skålen. Finns inga andra slags apparater? Är du säkert han kommer sluta? vatten är ju alltid väldigt skojigt

• Joico

Lägg en handduk under för att skona golvet och var som en hök på ungen. Inte lär han väl fortsätta tills han är 20 iaf

• Mistys Daisy

Haha nä inte till 20 hoppas jag igår när jag försökte laga mat va han där typ 30 gånger på 5 minuter :-P spela ingen roll hur mycket leksaker ja gav han, vattnet är ju så roligt inga världsproblem, men fanns de en annan lösning så vore den intressant han kör ju med gåvagnen rakt i mot den med så det flyger vatten åt höger å vänster. Lagt handduk med, då va de nästan ännu mer intressant när de va något mer att dra i

• Joico
    Mistys Daisy skrev 2011-06-20 01:42:42 följande:
    Haha nä inte till 20 hoppas jag igår när jag försökte laga mat va han där typ 30 gånger på 5 minuter :-P spela ingen roll hur mycket leksaker ja gav han, vattnet är ju så roligt inga världsproblem, men fanns de en annan lösning så vore den intressant han kör ju med gåvagnen rakt i mot den med så det flyger vatten åt höger å vänster. Lagt handduk med, då va de nästan ännu mer intressant när de va något mer att dra i
    Men om du står precis bredvid vattenskålen så är det väl bara att ställa upp den på diskbänken? Och sen ställa ner den igen om du ser att hunden är törstig eller när det är "safe" att ställa ner den
  • Rottis77

Det kvittar nog vilken skål du köper, det kommer plaskas ändå Glad, vi satte upp skålarna när sonen va i köket i början, sen fick han lära sig att inte röra hundarnas skålar och det funkade till slut! Men nu är dottern 10 mån så snart är vi där igen Skrattande....

• Mistys Daisy
    Joico skrev 2011-06-20 08:55:38 följande:
    Men om du står precis bredvid vattenskålen så är det väl bara att ställa upp den på diskbänken? Och sen ställa ner den igen om du ser att hunden är törstig eller när det är "safe" att ställa ner den
    Fast han rusar ju runt med sin gåvagn och det vill jag inte hindra honom att göra...och när han tar en vända i köket, ja då kör han gärna rakt på den...och den är ändå gömd inne i ett hörne bakom köksbordet. Men de få bli några hinkar å mopptag per da :)
  • Mistys Daisy
    Rottis77 skrev 2011-06-20 12:38:35 följande:
    Det kvittar nog vilken skål du köper, det kommer plaskas ändå Glad, vi satte upp skålarna när sonen va i köket i början, sen fick han lära sig att inte röra hundarnas skålar och det funkade till slut! Men nu är dottern 10 mån så snart är vi där igen Skrattande....

Hur gammal va han när han lärde sig?? ;)

Ja mena mer an vattenautomat kanske än skål. men ja lägger nog ner de...pojken älskar vattenskålen och badrummet ;)

Han e bara så jäkla snabb, han ska bara dit liksom...kan vara i andra ändan av huset å så går han i väg å så hör man splach! ;)

• Rottis77
    Mistys Daisy skrev 2011-06-20 15:36:13 följande:

Hur gammal va han när han lärde sig?? ;)

Ja mena mer an vattenautomat kanske än skål. men ja lägger nog ner de...pojken älskar vattenskålen och badrummet ;)

Han e bara så jäkla snabb, han ska bara dit liksom...kan vara i andra ändan av huset å så går han i väg å så hör man splach! ;)

Asså jag kommer faktiskt inte ihåg........men det tog ett tag innan han helt slutat med det!
Svar på tråden Hundvattenskål som inte lilleman kan välta och hälla ur vattnet!!?