tappar mycket hår?
Insåg idag att jag har börjat tappa mycket hår, det är snart 5 månader sen min dotter föddes, någon mer som varit med om detta?? Ammar inte.
Insåg idag att jag har börjat tappa mycket hår, det är snart 5 månader sen min dotter föddes, någon mer som varit med om detta?? Ammar inte.
Jepp, blir så för dem flesta. Jag började tappa sjukt mycket hår 3-4 månader efter förlossningen. Och då menar jag vekrligen helt galet mycket!! Höll på ca 1 mån - 1,5 mån. Och nu har det slutat. Men ärligt talat så tycker jag inte mitt hår känns så jättemycket tunnare. Och då hade jag ändå jättetunt hår innan jag blev gravid, och tjockare under graviditeten. Nu är det någonstans mitt i mellan, men ändå inte så tunnt som det en gång var Hur som helst, det är helt normalt! Beror på att man under graviditeten inte tappar lika mycket hår som vanligt, man samlar på sig det. Och sen brukar man tappa det man inte tappade ca 3-6 mån efter förlossning. Händer inte alla, men förmodligen majoriteten av alla kvinnor.
Samma här, har hälften kvar.
Köpte priorin på Apoteket o tänker att detta ska rädda mig från denna skallepärsmardröm men det visade sig att jag var gravid igen så nu får burken vänta ett tag i skåpet då man tydligen inte får äta dom vid grav :/
p0o: hur länge sen fick du barn? :)
5 m och 2veckor sedan. Har tappat i 1 och 1 halv m nu
jag tappade jättemycket hår ca 4 månaden efter förlossningen. det höll i sig i 2 månader och jag blev riktigt tunnhårig vid tinningarna. käkade också priorin ett par månader men jag vet inte om det hjlpte nåt (det står att man skall käka i minst tre) men det gjorde det knappast värre. nu har håret början växa ut och mitt hår känns tjockt igen (sonen är 9 månader), men vid pannan så har jag ju massa "bebishår" för det har inte vuxit ut helt än. visst blir man rädd när man tappar så mycket men det går över till slut och håret blir normalt igen.
ca 3 månader efter förlossningarna började jag tappa hår. Höll sedan i sig i 2-3 månader :( Jag blev alldeles tunnhårig vid tinningarna och sen kom det MASSOR med babyhår.
Riktigt ugly! men det går över och växer ut igen :)
ja! känns som man kommer bli flintis snart... hahaha
Jag tappade massor med hår drygt 6 månader efter förlossningen. Fick lov att klippa av mig håret för att slippa se ut som en tunnhårig häxa. Nu 1,5 år efter förlossningen så börjar det växa tillbaka.
Jag började tappa ca 2 månader efter BF och tappade som mest kring 4-5 månader efter BF. Vid 6 månader slutade tappet tvärt och gick ner på normal nivå.
Har också tappat mycket hår efter förlossningen men min frisör varnade mig innan så jag va beredd. Tydligen tappar man inte så mycket hår under graviditeten och det tar håret "igen" några månader efter graviditeten.
För mig började håravfallet redan någon månad efter förlossningen, och först nu (8 månader senare) börjar det lugna ner sig. Så jag har tappat massor under ca 7 månader!
Jag hade jättelångt och jättetjockt hår innan, nu är det lite mindre långt, och väldigt mycket mindre tjockt...kan man säga...
Äter också Priorin och hoppas på återväxt!
ojojoj, vad jag tappar hår! Har gjort det par månader, men nu är det helt extremt mycke Dottern är nu 5 månader och jag ammar fortfarande. I dushen igår tappade jag hår som bildade en boll stor som en golfboll! Kommer detta gå över eller bör jag ringa vårdcentralen? Håret börjar bli väldigt tunt och jag blir alldeles kal i tinningarna....
Finns ju vitaminer som ska hjälpa men är osäker på vilka och om de får ätas vid amning, hör med läkare.
Jag fick panik när jag tappade stora bollar i duschen och varje gg jag tog på håret.
Trodde jag skulle tappa allt men nu har det näääästan slutat, iallafall minskat och mitt barn är 6 m.
Ta de lugnt du kommer inte tappa allt hår skulle jag vilja säga till dig... Hade önskat nån kunde lugnat mig när jag hade panik men som sagt det slutar snart:)
Grattis , jag med:) hur skönt som helst!
Nej dom menar jag inte(har dom hemma) de ska ju inte tas av ammande och gravida nej.
Men det finns nån annan som ska vara bra för hår minns ej dock:/
Läste om nån tjej som var gravid och åt vitaminer i förebyggande syfte så hon skulle slippa tappa hår denna grav... Nån aning om vad det kan vara? Är grav igen och vill absolut inte tappa hår igen... De har jag inte råd med:)
Hej
Jag undrar om någon som har lösning till att stoppa hår av fall för tonåring eller tonhår vad kan det vara om en tonåring som har litet litet hår tror ni att finns hjälp för dem hos någon privat hår läkare om jag kan få namn och adress till hus läkare.