• Anonym

Se historik trots private surf?

Finns det någon, liten möjlighet alls att kunna se historik trots att personen användt sig av private surfning?

Min sambo sitter och surfar på private surf varje dag..... Att han porrsurfar är ju uppenbart. Men är rädd för att han gör andra grejer med, som han vet jag inte tycker är okej. (Som att titta på live webcamshower etc)
    Mår dåligt av att han använder sig av denna funktion hela tiden, att han medvetet döljer saker för mig. Har försökt prata med honom flera gånger, men det hjälper inte. Han bara fortsätter ändå.

Önskar så mycket att jag kunde se vad han sysslar med egentligen :(

Har någon något litet tips?! Snälla..

• Svar på tråden Se historik trots private surf?
  • Anonym

keylogger
    dold kamera i rummet
    du kommer hem på oväntad tid och smyger dig på
    du gömmer dig i rummet

• The Plantan
    MickeN1973 skrev 2011-06-20 03:12:12 följande:
    Ja terapi för ditt kontrollbehov
    :p
    Love is like Heaven, but hurts as HELL
  • Anonym
    MickeN1973 skrev 2011-06-20 03:12:12 följande:
    Ja terapi för ditt kontrollbehov
    du e ju bara ute efter att provocera! Gå å lägg dig istället.. bara för att ditt liv är underbart och du är perfekt så kanske folk har problem. vem är du att döma?
  • Anonym (hmm)

TS har du testat att stänga av hans private surfing? tror att det ska gå att titta ändå i webb historik. annars kan du ju göra som jag gjorde, Skriv www. å en bokstav i taget..

Jag hatar porr och anser att min pojkvän (1:a året i förhållandet) behöver titta på porr osv när han har mig. som ger honom va han vill....

Jag ställde ett ultimatum och i 2 år ingenting!!

• MickeN1973

självklart ska det inte gå att ta reda på vad man surfat på i privat läge.

däremot kan man stänga av funktionen 

• pluvdo
    Anonym (hmm) skrev 2011-06-20 03:30:57 följande:

TS har du testat att stänga av hans private surfing? tror att det ska gå att titta ändå i webb historik. annars kan du ju göra som jag gjorde, Skriv www. å en bokstav i taget..

Jag hatar porr och anser att min pojkvän (1:a året i förhållandet) behöver titta på porr osv när han har mig. som ger honom va han vill....

Jag ställde ett ultimatum och i 2 år ingenting!!

Om någon använt sig av exempelvis "inprivate-surfning" i internet explorer så fungerar det inte att kolla webbhistoriken eftersom det inte står något där. Det finns heller ingen information att hitta genom att gå igenom www.+hela alfabetet eftersom den helt enkelt inte har sparats. Det är hela poängen med privatsurfning. Sedan finns det säkert datorgenier och sådär som kan ta sig runt det där och se vad folk varit inne på ändå, men det är förmodligen inte lätt eftersom tanken som sagt är att det inte skall gå att spåra vad man varit inne på.
  • Anonym (hmm)
    pluvdo skrev 2011-06-20 03:38:13 följande:
    Om någon använt sig av exempelvis "inprivate-surfning" i internet explorer så fungerar det inte att kolla webbhistoriken eftersom det inte står något där. Det finns heller ingen information att hitta genom att gå igenom www.+hela alfabetet eftersom den helt enkelt inte har sparats. Det är hela poängen med privatsurfning. Sedan finns det säkert datorgenier och sådär som kan ta sig runt det där och se vad folk varit inne på ändå, men det är förmodligen inte lätt eftersom tanken som sagt är att det inte skall gå att spåra vad man varit inne på.
    ahaa har alltid trott att det är för utomstående man är private..
    Kalla mig korkad men har ju den påslagen på min dator och jag kommer åt historik... Men då kanske jag inte har det då.. Man lär sig något nytt så länge man lever
    Stäng av funktionen istället då.. eller sätt på barnspärr.. haha snacka om desperat när han väl ska gå in....
  • Anonym (Pålkran)

Så kör vi ett varv till i den här ständigt återkommande och mycket trista diskussionen kring vissa mäns porrsurfande och vissa kvinnors sjukligt överdrivna kontrollbehov! Om jag kännt mig så jävla övervakad i mitt eget hem att jag måste installera program för att dölja vad jag surfar på, så hade jag inte stått ut en minut! Vilken förnedring! Vilket övergrepp!
    Och det handlar inte om porr i sig, det handlar tammefan om PRINCIPER här! Det är väl ganska självklart att man inte får surfa på vad som helst på arbetsplatsens datorer, bibliotekets eller sådana där publika surfdatorer man har på internetcaféer, men HEMMA!!!!?

Ni hade sett ryggen på mig! Jäkla Stasi-kossor!

• linjes
    Anonym (Pålkran) skrev 2011-06-20 07:01:27 följande:

Så kör vi ett varv till i den här ständigt återkommande och mycket trista diskussionen kring vissa mäns porrsurfande och vissa kvinnors sjukligt överdrivna kontrollbehov! Om jag kännt mig så jävla övervakad i mitt eget hem att jag måste installera program för att dölja vad jag surfar på, så hade jag inte stått ut en minut! Vilken förnedring! Vilket övergrepp!
    Och det handlar inte om porr i sig, det handlar tammefan om PRINCIPER här! Det är väl ganska självklart att man inte får surfa på vad som helst på arbetsplatsens datorer, bibliotekets eller sådana där publika surfdatorer man har på internetcaféer, men HEMMA!!!!?

Ni hade sett ryggen på mig! Jäkla Stasi-kossor!

Tror nog att dom hade blivit glada över att ha sett din rygg om du kallar dom Stasi-kossor
Svar på tråden Se historik trots private surf?