• Emtra

Hänga upp tavlor i badrum med dubbelhäftandetejp?

Hej allesammans!

Har 3 mindre tavlor jag skulle vilja hänga upp i mitt badrum men bor i hyresrätt med helkaklat badrum och vill inte skruva i fogarna så jag funderar på om det inte skulle gå att tejpa med dubbelhäftandetejp. Nån som vet hur det blir på kaklet efteråt? Har ju krokar med sånn tejp och det går ju bra så... Nån som har erfarenhet eller andra lösningar? Glad

• Svar på tråden Hänga upp tavlor i badrum med dubbelhäftandetejp?
  • Litet My

Det borde funka, förutsatt att det håller.

Haft någon liknande uppsättning på mitt kakel och tog bort ev märken med nagelacksbortagning när jag flyttade

• Tingeling 86

Det funkar! Vi har satt upp en spegel på kaklet med dubbelhäftande tejp och det håller! Det är en stark variant som vi köpt på byggvaruhuset. Monteringstejp tror jag det heter. Vet inte hur det blir när vi tar bort den dock...

• Tonårsmamman1
    Tingeling 86 skrev 2011-06-20 21:20:56 följande:
    Det funkar! Vi har satt upp en spegel på kaklet med dubbelhäftande tejp och det håller! Det är en stark variant som vi köpt på byggvaruhuset. Monteringstejp tror jag det heter. Vet inte hur det blir när vi tar bort den dock...
    Är du inte rädd att den ramlar ner? 
  • Thursday
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-20 21:40:08 följande:
    Är du inte rädd att den ramlar ner? 
    Finns ju dubbelhäftande tejp som är särskilt gjord för att sätta upp speglar med.
Svar på tråden Hänga upp tavlor i badrum med dubbelhäftandetejp?