• Anonym (Panik)

Kan ryggproblem göra att man kissar på sig?

Hjälp!

Jag har haft ont i ryggen i flera år, antagligen är det väl ett diskbråck eller nåt. Nu har jag börjat kissa på mig ibland, både dag och nattetid. Har för mig att jag läst nånstans att man kan få kisserproblem av att ha ont i ryggen. Stämmer det? Det här är hemskt!

• Svar på tråden Kan ryggproblem göra att man kissar på sig?
  • Alvi

Ja, men jag har hört at när man INTE kan kissa, då är det akutläge för då är diskbråcket i ett illa läge... men det kan säkert bli tvärtom med, ring sjukvårdsupplysningen eller din vårdcentral och fråga.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Anonym

Japp det finns det och orsaken har du redan nämnt i ditt inlägg dvs diskbråck som trycker på "fel" ställe. Rekommenderar dig att söka hjälp snarast. Så ska du inte behöva ha det!!

• Anonym

Kissa på sig är en rätt vanlig komplikation av diskbråck. Säk hjälp det finns massor man kan göra nuförtiden men du måste nog stå på dig för att få magnetröntgen de brukar de vara restriktiva med då det är så dyrt.

• Anonym (Panik)
    Anonym skrev 2011-06-20 09:43:03 följande:
    Japp det finns det och orsaken har du redan nämnt i ditt inlägg dvs diskbråck som trycker på "fel" ställe. Rekommenderar dig att söka hjälp snarast. Så ska du inte behöva ha det!!
    Det är fullkomligt vidrigt förnedrande... Men jag har knappt inte ont längre, det känns som jag är avdomnad.
  • Anonym
    Anonym (Panik) skrev 2011-06-20 09:47:33 följande:
    Det är fullkomligt vidrigt förnedrande... Men jag har knappt inte ont längre, det känns som jag är avdomnad.
    Domningar är också vanligt vid dickbråck.
  • Anonym (Panik)
    Anonym skrev 2011-06-20 10:03:59 följande:
    Domningar är också vanligt vid dickbråck.
    Då är det säkert det. Jag törs ju inte ens gå till affären snart...
  • älg

hej TS har själv discbråck och min läkare sa att om jag får problem med kisseriet" att det domnar o så i nedre regionen, ska jag söka akut. Så tycker du ska ringa sjukhuset och få det kollat direkt.

• Anonym

Glömde skriva i första svaret att jag oxå har diskbråck mellan L5-S1 och fick det inbankat i skallen att om jag får urineringsbesvär ska jag söka akut...oavsett hurudana problem det är. Det är inte nåt att skämmas för!! Många har detta problem som har skador i ryggen.

Så snälla TS, sök hjälp det finns ju att få =)

• Anonym (magnetröntgen)
    Anonym (Panik) skrev 2011-06-20 10:27:43 följande:
    Då är det säkert det. Jag törs ju inte ens gå till affären snart...
    skippa affären, gå till läkarn istället. Det är ganska akut om det påverkar kisseriet..
  • Zazza

Om du har problerm med att du kissar på dig förknippat med ryggvärk så ska du söka kaut..

• Anonym (Panik)

Okej jag ska ringa vårdcentralen. Tack.

• Alvi
    Anonym (Panik) skrev 2011-06-20 10:46:18 följande:
    Okej jag ska ringa vårdcentralen. Tack.
    Hur gick deT??
    Once you try menskopp you´ll never go back!
Svar på tråden Kan ryggproblem göra att man kissar på sig?