hur börjar er mens?
Ja, börjar ni blöda helt apropå eller kommer det liksom först som blodig flytning eller en mindre blödning? lite blod på pappret typ...? Eller kan det variera mellan gångerna?
Ja, börjar ni blöda helt apropå eller kommer det liksom först som blodig flytning eller en mindre blödning? lite blod på pappret typ...? Eller kan det variera mellan gångerna?
Jag får alltid små blodiga flytningar 1-2 dagar innan mensen sätter igång på allvar.
det varierar.. ibland smyger den sig på & ibland är den pang på.. har kopparspiral. Vet inte om de kanske kan påverka med.. innan var det mer lite i början
Jag får alltid att den är pang på direkt och det blöder som mest de första dagarna. När jag gick och väntade på mens första gången förväntade jag mig att det skulle börja med några droppar eftersom jag läst "överallt" att mensen inte börjar som en störtflod utan genom att man ser några droppar i trosan. Hell no, här var det bannemej en störtflod eftersom den hade börjat kring att jag la mig vid 24 men jag fattade inte det och sen när jag gick upp vid 06 var det ingen kul upplevelse.
Får ni också alltid mensvärk innan?
Min "tjejmage" bubblar alltid jämt en dag innan mens, ungefär som magen gör när den är hungrig. Mycket märkligt haha... Sen brukar det komma en liten blödning och sen är det igång!
Börjar 9 gånger av 10-minst!- med spottings en halv dag innan med början på e.m. Rosa/bruna flytningar som bara kräver trosskydd. Sen sätter det i regel igång när jag går på toa på morronen efter.
Jag får aldrig mensvärk eller någon som helst förvarning. Den kan börja vilken tid som helst på dygnet också. Så jag märker tyvärr mensen genom att jag ser blodet, inte så kul. Därför har jag ätit p-piller och haft p-stav en del år för att slippa det ;)
Kommer direkt med rejäl mensvärk i precis samma sekund. Oftast har jag haft lättare mensvärk i några dagar innan som oftast försvinner någon/några dagar innan mensen kommer.
De börjar med huvudvärk 2-3 dagar innan som håller i sig fram till mensen kommer. Innan jag fick mitt första barn kände jag inte av någonting. Kunde sitta i skolan och plötsligt var hela trosan dränkt i blod :(
Okej, tycker nämligen detta är lite konstigt, haft mensvärk av och till under helgen men ingne mens? inte heller spot osv. Jag kan inte säga säkert vilken dag som är rätt för mensen att komma på den, då den rör på sig varje månad. Dock brukar jag alltid få lite blodblandad flytning och sen drar det igån. Att vara gravid finner jag osannolikt åt det grövsta då jag kört med dubbelt skydd, spiral + kondom ( har varit lite torr och irriterad o tyckt det underlättat med kondom .....dessutom slipper jag spermakladdet..haha )
Har mensvärk i två-tre dagar innan, sen kommer mensen helt pang bom. Men jag brukar kunna springa och sätta på binda strax innan - jag blir nämligen helt galet skitnödig några minuter innan den kommer! Det är himla märkligt!
Ett par dagar innan blir jag ful. Dagen innan får jag mensvärk. Sedan går jag på toa & ser blod på pappret & då är det bara att köra in tampongen. Brukar inte överraskas av en störtflod (även om jag brukar blöda ganska rikligt) vilket ju är skönt!
Världens mesvärk nån timme före och sen kommer blodet.