• Milliemolly

Baserat på sann händelse - vad tycker ni?

Läste en artikel i en gammal Mama-tidning som jag inte kunnat släpp.

Det handlar om 2 familjer som var på en campingsemester.

Svågern kör över hennes barn. I artikeln framgår hemmes hat mot honom och att hennes relation med syster är över för det som hänt och hon hoppas att svågern lider, typ.

I artikeln framgår att barnet var 14 månader.

Nu kommer jag inte ihåg exakt men pappan stod och grillade mat och mamman packade upp.

Då hände olyckan.

Det som slår mig hela tiden jag läser artikeln är att man lämnar väl inte en 14 månaders utan uppsikt????????? De behöver ju tillsyn hela tiden, dessutom på en campinplats med trafik och varma grillar och massa annat farligt.

Jag anser att felet är föräldrarnas som brast i sin tillsyn. Men artilekn är så svart av hat mot svågern.

Vad anser ni?

• Svar på tråden Baserat på sann händelse - vad tycker ni?
  • Zaarah1984

Jag tror jag läste den också. Jag undrar om hennes hat mot svågern egentligen kanske grundar sig i att hon har extremt dåligt samvete över att hon inte hade bättre koll på sitt barn? Är enklare att skylla på någon annan än sig själv... Bara en tanke.

• Länisen

Jag läste också artikeln, minns inte exakt hur det var efter som den som sagt är rätt gammal, men jag har för mig att barnet var där ute med någon som skulle tända grillen. Har jag fel?

Casper 2010-06-09
  • MammaHela

Jag tror precis som dig. At skylla ifrån sig är ett vanligt steg. För om det inte är hans fel (svågerns) så måste det vara någon annans fel.
    Kanske hennes eget, och att leva med den skulden är kanske inte något som hon klarar av.

Zaarah1984 skrev 2011-06-20 11:04:43 följande:
    Jag tror jag läste den också. Jag undrar om hennes hat mot svågern egentligen kanske grundar sig i att hon har extremt dåligt samvete över att hon inte hade bättre koll på sitt barn? Är enklare att skylla på någon annan än sig själv... Bara en tanke.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Länisen

Sen backade han ju över pojken, körde fram och backade över honom igen...

Casper 2010-06-09
  • Zaarah1984
    Länisen skrev 2011-06-20 11:15:56 följande:
    Sen backade han ju över pojken, körde fram och backade över honom igen...
    Va? Var nog ett tag sen jag läste artikeln för det kom jag inte ihåg...
  • Milliemolly

Jo det gjorde han. Han körde tillbaka igen för att kolla vad han kört över.......tyvärr. Men han trodde väl inte att små 14-månaders sprang omkring utan tillsyn.

Jag har jättevsårt för att släppa den här storyn och tycker fruktansvärt synd om svågern som inte fick komma till tals i tidningen.

Både han och mamman måste ju leva med dettta resten av sina liv. Huga!

• Mylla

Vilken hemsk historia, det är ju lika synd om allihop.

Svar på tråden Baserat på sann händelse - vad tycker ni?