• hanzi

Varmt citronvatten?

jag tänkte börja dricka varmt vatten med citron på morgonen. jag undrar, är det någon som vet om man måste pressa citronen eller går det lika bra att lägga in en citronskiva i vattnet? 

• Svar på tråden Varmt citronvatten?
  • kakmamman

..harkel!

Vad är anlednignen till att du ska dricka det?

För smakens skull?
    -så kan du ju göra hur du vill :P..antingen med citronskiva eller färdigpressad på flaska.

För vitaminerna eller i annat syfte?
    -ju mer citron du har i, desto bättre effekt??

vaniljkrans.blogg.se/ -en smula kärlek gör gott!
  • hanzi
    kakmamman skrev 2011-06-20 12:22:38 följande:

..harkel!

Vad är anlednignen till att du ska dricka det?

För smakens skull?
    -så kan du ju göra hur du vill :P..antingen med citronskiva eller färdigpressad på flaska.

För vitaminerna eller i annat syfte?
    -ju mer citron du har i, desto bättre effekt??

vitaminerna är väl det huvudsakliga syftet :)
  • kakmamman
    hanzi skrev 2011-06-20 12:27:26 följande:
    vitaminerna är väl det huvudsakliga syftet :)
    Gör det som du tycker är enklast, om du ska dricka det varje morgon så kanske det räcker med 1-2 skivor i vattnet :)

För med smak så kan du ju pressa i lite också..
  • hanzi
    kakmamman skrev 2011-06-20 12:33:08 följande:
    Gör det som du tycker är enklast, om du ska dricka det varje morgon så kanske det räcker med 1-2 skivor i vattnet :)

För med smak så kan du ju pressa i lite också..
    okej så det blir inte mindre vitaminer tror du bara för man inte pressar citronen? Glad
  • kakmamman
    hanzi skrev 2011-06-20 13:09:37 följande:
    okej så det blir inte mindre vitaminer tror du bara för man inte pressar citronen? Glad

Du får nog inte i dig lika mycket vitaminer, Nej

Testa ta upp citronskivan när du druckit klart ;) pressa ur den och se hur mycket citron den smakar! Hur mycket av skivan som egentligen kommit i glaset :P

• hanzi
    kakmamman skrev 2011-06-20 13:18:35 följande:

Du får nog inte i dig lika mycket vitaminer, Nej

Testa ta upp citronskivan när du druckit klart ;) pressa ur den och se hur mycket citron den smakar! Hur mycket av skivan som egentligen kommit i glaset :P

okej, nej jag förstod nästan det. Men behöver man inte en sån speciell maskin för att pressa citronen eller är jag helt ute och cyklar? det behövs iaf något vad jag vet
  • kakmamman
    hanzi skrev 2011-06-21 00:26:27 följande:
    okej, nej jag förstod nästan det. Men behöver man inte en sån speciell maskin för att pressa citronen eller är jag helt ute och cyklar? det behövs iaf något vad jag vet
    Jag vet inte riktigt vad du är ute efter för svar, eller om du bara skojar med mig :P
    Man kan pressa citroner med händerna, man behöver ingen maskin.

Antingen tar du en klyfta, eller kanske en hel citron.. pressa i ett glas/bunke/kopp/skål eller vad som helst först och se vilken klyfta/storlek/citron du får mest utav, den ena eller den andra...den som testar får se!

Eller så slänger du i klyftfan i koppen och häller över varmt vatten och dricker din kopp med citronvatten!
  • Selfish Geene

Det är ganska svårt att få i sig för lite C-vitamin och överskottet kissar du ut, men om du gillar varmt citronvatten (huvva!!) så är det väl bara att dricka det på vilket sätt du själv föredrar

Svar på tråden Varmt citronvatten?