• Anonym

Tappar man könshåret?

Som frågan lyder - någon som vet om man tappar könshåret när man blir äldre?

• Svar på tråden Tappar man könshåret?
  • Anonym

Tyvärr blir det inte som på skallen.. men hårsäckarna slits ju ut med åldern :P
    så glesare hårväxt blir det iaf ;P

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-20 12:15:29 följande:
    Tyvärr blir det inte som på skallen.. men hårsäckarna slits ju ut med åldern :P
    så glesare hårväxt blir det iaf ;P
    Ok bra då med dagens trender Förvånad
  • kakmamman
    Anonym skrev 2011-06-20 12:21:28 följande:
    Ok bra då med dagens trender Förvånad
    Jo, man har ju sett en och en annan tant med kortkort och hotpants.
    Gubbar i stringbikinis..

Den här åldersnojan tar kol på dom flesta..
    vaniljkrans.blogg.se/ -en smula kärlek gör gott!
  • Anonym (ppp)

Närmar mig 50 och håret på venusberget är definitivt glesare nu än förr. Min mamma brukar skoja om att hon börjar bli flintskallig på musen. ...så jag vet vad jag har att vänta...

• Anonym

Jag är nyss fyllda 50 och har betydligt glesare hårväxt "där nere" än förr. Inget jag är ledsen för.

• Anonym

Yepp...

Äldre människor, i 80-90 års åldern är ganska ofta helt kala....

Jag är 30 och jag tycker dock att jag får mer och mer för varje år som går! Men det vänder väl!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-20 17:21:55 följande:
    Yepp...

Äldre människor, i 80-90 års åldern är ganska ofta helt kala....

Jag är 30 och jag tycker dock att jag får mer och mer för varje år som går! Men det vänder väl!
    Precis så är det! När jag var i 30-35-årsåldern började könshåret krypa ut på låren och det var så tjock mitt i så jag hade nästan svårt att hålla mig ren. I 40-45-årsåldern vände det och nu blir det som sagt bara tunnare och tunnare. Håret på armarna har i princip försvunnit helt, på benen är det snart ingenting men det på stortårna växer desto mer. Härligt att bli äldre...

Ps! Håret på skallen har inte förändra sig - förutom att det börjat bli grått.

/Tanta 50 år gammal men lika glad för det!
  • Anonym (ppp)
    Anonym skrev 2011-06-20 18:03:09 följande:
    Precis så är det! När jag var i 30-35-årsåldern började könshåret krypa ut på låren och det var så tjock mitt i så jag hade nästan svårt att hålla mig ren. I 40-45-årsåldern vände det och nu blir det som sagt bara tunnare och tunnare. Håret på armarna har i princip försvunnit helt, på benen är det snart ingenting men det på stortårna växer desto mer. Härligt att bli äldre...

Ha-ha! Känner igen mig. Stråna kryper ut lite på låren. ...några svarta grövre strån har hamnat på baksidan av låren vid knävecken! Tå-skägg... Helskumt - man får hår på de mest märkliga ställen när man åldras. Jag har fått mer hår på överläppen, något svart långt strå till och med. ...och på haklinjen. Huvudhåret håller sig dock tjockt och fint som alltid. Än så länge...
  • Modern Man

*L* Är snart 50 och inte glesnar det här, inte! Bara på skallen. Över allt annars växer det och frodas.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-20 18:03:09 följande:

Ja men det känns ju tryggt att veta att det vänder... Annars hade jag grott igen av könshår vid 60 så mycket som det växer nu :)

Låter även fint att håren på armarna minskar, jag är hårig som bara den :)
Svar på tråden Tappar man könshåret?