• little mommy

Hur snabbt efter var du återhämtad efter den vaginala förlossningen?

Och nu menar jag HELT, inge smärta, ingenting någonstans

• Svar på tråden Hur snabbt efter var du återhämtad efter den vaginala förlossningen?
  • Dixie

röstade på en månad - men det var nog snarare 1-2 veckor efter förlossningen. 

• CathrinLarsson

Det var efter klippet som drog ut på tiden. Det blev en liten blodsamling som gjorde ganska ont, men efter ungefär 8 veckor tog vi bort stygnen och då hade den där blodsamlingen försvunnit. Efter 12 veckor (efter efterkontrollen) klev jag upp på hästen igen! =)

• Esmiso

direkt efter. Har haft turen  att inte spricka nåt. Bara avslaget som höll på i ett par veckor, men fö helt återställd direkt efter. Ingen smärta osv

• mammaNena

blev klippt med första barnet, 5½ år sedan, och det är fortfarande inte bra!
    med andra barnet fick jag inga komplikationer, och förutom att jag kände av det gamla klippet va det helt ok.

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • skånegås

Vet inte vad jag ska rösta på.... Kände av underlivet de första 1-2 veckorna, främst vid toabesök, och på efterkontrollen ömmade det när bm kännde på ett ärr... har inga besvär av det i vanliga fall, men då kändes det. Ärret kommer jag väl alltid ha kvar, men det bekymrar mig inte... och bäckenbotten är inte lika stark som innan mina 4 barnafödslar...och kommer kanske aldrig att bli.

Fast fogarna känner jag av ibland trots att det gått snart tre mån.. och en smärta i ljumsken som debuterde under 3:e graviditeten.

Kommer nog aldrig bli helt som förut, men tycker det känns ok

• tahira

Blev klippt, men fick inga komplikationer med det. Var återställd kanske 3 veckor efter förlossnigen. På efterkontrollen sa barnmorskan att man inte kunde se att jag fött barn haha

• skånegås
    skånegås skrev 2011-06-20 13:08:11 följande:
    Vet inte vad jag ska rösta på.... Kände av underlivet de första 1-2 veckorna, främst vid toabesök, och på efterkontrollen ömmade det när bm kännde på ett ärr... har inga besvär av det i vanliga fall, men då kändes det. Ärret kommer jag väl alltid ha kvar, men det bekymrar mig inte... och bäckenbotten är inte lika stark som innan mina 4 barnafödslar...och kommer kanske aldrig att bli.

Fast fogarna känner jag av ibland trots att det gått snart tre mån.. och en smärta i ljumsken som debuterde under 3:e graviditeten.

Kommer nog aldrig bli helt som förut, men tycker det känns ok
    Kan tillägga att jag aldrig spruckit så att jag behövt sys...
  • Probably the best    in the

Nu kanske jag ljög lite när jag skrev helt. Men när jag gick på toa efter förlossningen (den andra) så kissade jag utan problem. Då var jag väldigt förvånad!!!!

MEN jag fick eftervärkar from hell....men räknar man bort dom så var det absolut inga som helst problem eller smärta nånstans. Det gjorde inte ens ont att föda (förutom ring of fire...) det var min spontana kommentar, att det gjorde ju inte ens ont!!! Häftigt!

• antice

Bortsett från eftervärkarna så hade jag inget ont alls efteråt.

Hade turen att inte spricka.

Detta med andra barnet.

efter första så var det lite längre återhämtning. kanske 6 veckor.

Svar på tråden Hur snabbt efter var du återhämtad efter den vaginala förlossningen?