Var går gränsen mellan att vara vänskapligt trevlig och att flirta?
Detta är ett riktigt fjortisproblem men jag är otroligt blyg och har verkligen ingen att prata om detta med, hoppas på förståelse. Hur ska man kunna tolka att någon flirtar med en och inte bara är vänskapligt trevlig? Jag förstår att det inte finns en magisk gräns men några slags tecken bör det väl finnas? Hur märker ni att någon är intresserad av er på ett romantiskt plan? Noterar man det på dennes kroppsspråk, val av samtalsämnen och blick? Hur ska man veta att denne någon vill mer än bara vänskap om denne inte säger det rakt ut? Jag försöker att finna tecken men vet inte riktigt vad jag ska leta efter.Antingen är jag socialt inkompetent eller rädd att få för stora förhoppningar om jag börjar överanalysera situationen på egen hand. Vissa är ju mer flirtiga än andra av naturen, hur ska man kunna veta skillnaden? Jag vill verkligen ha denne någon men känner att jag behöver mer klarhet i hur han känner för mig (utan att behöva fråga rakt ut) innan jag tar nästa steg. Tacksam för varje litet halmstrå i denna fråga.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 01:05
Jag skulle väldigt gärna flirta med honom men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag ler, söker ögonkontakt, intresserar mig i honom/ställer frågor - med andra ord är jag en värdelös flirtare! Har du några tips? Jag vill jättegärna flirta järnet med honom nästa gång vi ses utan att det blir plumpt och pinsamt. Alla tips mottages tacksamt.