Grekland eller Cypern?
Hej!
Jag och min sambo tänker spendera en vecka utomlands i sommar och förmodligen blir det en sista minuten. Vår budget är på ca 12.000kr och vi prioriterar först och främst att det finns vackra sandstränder med turkost klart vatten då vi vill snorkla mycket. Vi är inte ute efter något nattliv utan vill ha lugn och ro! Om vi åker till Grekland så kommer det nog bli till den nordvästra delen av Kreta då jag var där när jag var liten och då besökte vi stranden Elafonissi som är den vackraste stranden jag någonsin har sett! Cypern har jag aldrig varit på men har hört och läst att dem ska ha väldigt klart och fint vatten där. Ni som har varit där är det så över allt eller är det bara vissa stränder som är så och vart tycker ni i så fall att man ska åka om vi vill ha en vacker strand nära hotellet?
Ni som har varit både till Kreta och till Cypern, vart tycker ni att man ska åka om man är ute efter att snorkla i klarblått vatten? Vart finns de vackraste stränderna?
Hur är maten i Cypern? och vilket hotell skulle ni föreslå, ni som varit till Cypern och Kreta?
MVH Mikaela