• tingeling1989

Hur länge måste man stanna på bb??

Som rubriken lyder, hur länge måste man egentligen stanna?
    Jag tycker inte alls om sjukhus och absolut inte att behöva sova där!
    Förstår ju såklart att om det skulle vara något fel på barnet eller liknande måste man stanna men om allt är bra får man åka hem när man vill då? Eller kan dom hindra mig från att göra det?

• Svar på tråden Hur länge måste man stanna på bb??
  • Kimmice

Beror väl på när man föder. Min son kom ut 20:00 på kvällen ca, då stannade vi över natten för förlossningen hade pågått 24 timmar så jag hade inte sovit alls.

Vi åkte hem på morgonen efter, efter att en läkare undersökt pojken igen och de sett att amningen fungerade.

Sedan fick vi besök av BB-på väg dagarna efter.

Tror dock inte man behöver stanna alls, när barnet väl konstaterats friskt.

• Nyfiken gul

om du och barnet mår bra så får ni åka hem efter tidigast 6 timmar.

alla gör som dom vill men jag rekommenderar faktiskt att man stannar i alla fall ett dygn just för att man har tillgång till personal som man kan fråga om allt när det gäller sin nya lilla bebis.   Den chansen får man bara en gång.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • MammaSandra1989

Vi fick våran son halv 9 på kvällen och åkte hem 5 dagen därpå. Kände mig mest i vägen o frågade jag något så var det med en suck jag fick svar typ

• aaaaa

I Lund blir man flyttad till patienthotellet efter 3 timmar om allt är bra. Sen får man åka hem när man vill.

• Fru U

Vissa förlossningar har fyra timmar som policy

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • clembke

i Värnamo där jag födde var det minst 12 tim som man var tvungen att stanna.
    När äldsta föddes stannade jag dom 12 tim sen åkte jag hem. Han föddes vid halv fem på morgonen.
    Med tvåan stannade jag 2 nätter, o hade dödens tråkigt. Vet inte om jag kommer att stanna kvar nästa gång (om det blir nån nästa ). Kan lika gärna ligga hemma o mysa med bebben tsm med resten av fam. Så vidare allt är bra.

• Nathaliiiie

I Uppsala kommer man bara upp på BB om det skulle vara något med mamman eller barnet.
    Så fort barnet är ute och läkaren har gjort ronden är man fri att gå :)

• Mommy89

Jag har ingen aning om hur länge man måste stanna om allt är bra.
    Jag vet bara att jag blev fast där i 7 eller 8 dagar, och det var sååå tråkigt.
    Fast sen var ju jag sjuk/dålig också och dom var tvungen att ta en massa prover och bla bla blaDrömmer 

• Emmalinnéa

När jag födde barn första gången (borås bb) så ville jag åka hem nästa dag men var tvungen att stanna 3 dagar och fick inte åka hem, Min son var helt frisk och jag mådde bra. Men ville verkligen hem...

• vargaa

Inte kan man väl tvingas att stanna alls tycker jag? Det är trots allt valfritt med sjukvård. Eller har jag fel?

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
Svar på tråden Hur länge måste man stanna på bb??