Röda på ögonlocken som blev vid förlossningen,är det födelsemärken? och kommer de försvinna?
Hej!
När min son kom ut var/är han alldeles röd på ögonlocken,kommer det vara så jämt eller går det bort med tiden?
Hej!
När min son kom ut var/är han alldeles röd på ögonlocken,kommer det vara så jämt eller går det bort med tiden?
Det är säkert storkbett.. sv.wikipedia.org/wiki/Storkbett
Det bleknar oftast inom ett år. Sonen (6½ månad) har på ögonlocken, pannan, i nacken och en prick på nästippen... Men jag tycker det har bleknat något.
Det gör det säkert med tiden! Sonens kusin hade också storkbett och på henne syns inget idag (2½ år).
okej:)
Tack för svar
Så här såg dottern ut när hon föddes. Man ser att hon är helt röd på ögonlocken. Det var storkbett sa dem och det har försvunnit från hennes ögonlock. Hon är idag snart 5 år . (Se bild) Alla storkbetten är borta.
Däremot har hon ett i nacken som syns lite lite, men hon har så mycket hår i vägen. Så aldrig någon som sett det eller vetat om det. Inte ens hon själv
Leo var röd på ögonlocken när han var alldeles färsk bebis men det försvann inom ett par månader tror jag.
På Siri försvann det.
Vår son hade också jätteröda ögonlock som bebis Kunde även se blått ut runt om ögonen. Vi frågade aldrig varför, vi antog bara att han hade väldigt tunn hud bara. Han hade även trånga tårkanaler, så han hade lite problem i ögonområdet i början.
Men han växte ifrån det röda efter någon månad när han vuxit till sig o blivit lite mulligare.
Tänkte visa bild, men det verkade inte funka :P
Det försvann gradvis efter ett par månader. En barnläkare hävdade att det var smultronmärken och babblade om operationer, men det var bara nonsens
håller med alla förgående. Det på ögonlocken försvinner. Min ena son har ett i nacken oxå de däremot har inte försvunnit än iallafall och han är 2,5 år.
okej,vad bra! tack för bilder och svar osv! :)