• En o Sexti

Fostervattensprov! Hjälp miiiig.....!!!

Jag har tid den 13 Juli för fostervattensprov...
    Jag e livrädd för detta..... Inte för missfall men för nåljäkeln.....!! Har sett på youtube hur det går till och man blir ju inte mindre nervös när kvinnorna grimagerar o läkarna liksom "kastar pil" med nålen in o riktigt trycker in den...

JAG VILL INTE......!!!!!

♥☆° Kan mirakel ske? °☆♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 20:04
    Lugna mig någon!!!
  • Svar på tråden Fostervattensprov! Hjälp miiiig.....!!!
  • avlac

Jag gjorde fvp med min nr 3. Jag kände absolut ingenting!!!!

Känner du något så är det inte värre än en vanlig provtagning i armen.

• En o Sexti
    avlac skrev 2011-06-20 20:09:04 följande:

Jag gjorde fvp med min nr 3. Jag kände absolut ingenting!!!!

Känner du något så är det inte värre än en vanlig provtagning i armen.

Känner alla så då?...... E så rädd för sånna här stick...
    ♥☆° Kan mirakel ske? °☆♥
  • avlac
    En o Sexti skrev 2011-06-20 20:14:20 följande:
    Känner alla så då?...... E så rädd för sånna här stick...

Har ingen aning. Jag var oxå rädd för sticket innan, de ska ju genom en del innan de kommer in i livmodern. Jag är normalt inte spruträdd (är ju blodgivare) och brukar glatt titta på när de sticker men vid fvp kunde jag inte titta. Inte på ul-skärmen heller.

Slappnar man bara av så tror jag inte det känns. Jag kände som sagt ingenting och det gick fort oxå.

• InaLo

Jag gorde ett i mars. Jag tyckte det var obehagligt och gjorde lite ont men inte så farligt. Konstigast var när läkaren sög ut vattnet då var en väldigt konstig känsla. Men själva sticket tog kanske 30-45 sekunder. Inte ens lika långt som en värk och absolut inte lika jobbig! vi var där allt som allt i 25minuter.
    Men det är klart det är en obehaglig känsla att veta att någon sticker en nål in i magen.
    Lycka till!

• Cajsaliten

Gjorde MKP idag. Valde att blunda för att inte se nålen. Det gjorde lite ont och jag spände mig endel dessvärre. Men läkaren "andades" med mig och det var över på ca 10 sekunder. Försök att slappna av och tänka på annat. 

• En o Sexti

Jag som har vilande muskler kommer chocka mina då jag inte ens klarar att titta på blodprovs tagningarna i armen, svimmar nästan ....
    Tittar nog mer än gärna på UL-monitorn.. men nålen o de där.. nej fy! Då kommer ja dö...
    Kan ni inte följa med o hålla mig i handen??

♥☆° Kan mirakel ske? °☆♥
  • rockbjarn

Jag tog fostervattenprov med första barnet och kände bara ett litet litet stick, det gick väldigt fort. Om en månad är det dags igen med andra barnet,

• Skogsmulle81

Hej
    Tänkte bara fråga hur ni valde att göra fostervatten/moderkaksprov? Gjorde KUB för några veckor
    sedan och fick siffrorna 1:433 (förra graviditeten hade jag 1:15000), har svårt att släppa oron då jag inte tyckte
    siffrorna var lysande. Får man göra fostervattenprov trots att man fått "låg risk"?

TS: Det kommer säkert att gå jättebra, viktigt är nog att försöka slappna av. (lättare sagt än gjort)

Lycka till iaf!

• En o Sexti
    Jag har paracentrisk inversion av kromosom 11 (har inget med down syndrom o göra, nupp e kollat, 1:5000)..
    Men de kan ge andra missbildningar, dock va risken LITEN dessutom... men de ville utesluta....... Jag ska, jag kan... Men vågar inte!!!!
    ♥☆° Kan mirakel ske? °☆♥
  • Skogsmulle81
    En o Sexti skrev 2011-06-20 20:51:27 följande:
    Jag har paracentrisk inversion av kromosom 11 (har inget med down syndrom o göra, nupp e kollat, 1:5000)..
    Men de kan ge andra missbildningar, dock va risken LITEN dessutom... men de ville utesluta....... Jag ska, jag kan... Men vågar inte!!!!
    Du kommer att klara det galant, man klarar ofta mer än man tror.
    Sätt upp en belöning till dig själv efteråt kanske?
    Tack för ditt svar förresten och hoppas du inte kände att jag skev helt OT i din tråd!
Svar på tråden Fostervattensprov! Hjälp miiiig.....!!!