Sally09 skrev 2011-06-20 23:06:43 följande:
Det är lätt att tänka att saker och ting är försent hela första året!
Det händer så mycket med barnen att man får ångest och tycker man missar något precis hela tiden. Allt vill man dokumentera och komma ihåg att skriva upp osv. Men i efterhand är det förvånansvärt lite som faktiskt behövs för att ändå vara nöjd tycker jag. Vi gick till fotografen när dottern var tio månader, jag hade sjuk ångest för att det inte blivit gjort tidigare och tyckte att hon ju var så himla stor nu och att korten inte skulle bli samma minne som jag tänkt. nu är tjejen två och tittar jag på dessa kort så ser jag henne som perfekt lagom att gå till fotografen med. hon är lagom mycket bebis och ändå lagom mycket barn. det finns så många fina ansiktsuttryck och möjligheter till fler poseringar och olika rekvisita osv. bla blåste fotografen såpbubblor som blev jättefint när hon tittade med stora ögon och sträckte sig efter osv. korten från första dagarna känner jag knappt igen henne på, det är kul att det finns lite såna kort men det är mycket roligare att titta på de som tas nu. man kan verkligen skratta åt dem och de visar en riktig personlighet genom linsen. tänker varje gång vi tömmer kameran att det blir ett helvete att välja ut studentbilden bland alla dessa sen

Har faktiskt mycket hellre levande förstoringar från 10 månader och framåt på väggarna än från tiden då hon mest bara var liten och söt...
Momalicious skrev 2011-06-21 00:20:22 följande:
Varför ska man alltid jämföra med förr eller folk som har det sämre?! Blir tokig!
Tycker du fått massa bra svar TS. Jag har konstant ångest för att jag tar för lite kort, för att jag hittills bara gett burkmat, för att jag blir irriterad ibland, för att jag inte gjorde hand-/fotavtryck när han var helt nyfödd osvosv. Det hör nog till tror jag, men ingen är ju perfekt. Det är så mycket i början att vänja sig vid ju. Tog säkert en månad innan jag lyckades få på mig vanliga kläder innan det var eftermiddag ;)
Tack för att ni delar med er. Det känns faktiskt bättre sen jag startade tråden

.
Det är så mycket att ta in som förstagångsförälder. Jag hinner knappt med och sen är jag väl perfektionist också.
Ja just, det där med burkmat. Jag ger det varje dag. Har lagat mat en gång till fyra portioner hittills. Är det ohälsosamt på nåt vis att bara ge burkmat?