• 00ooOoo00

Tips på ny sittvagn med liggläge?

Vi är missnöjda med vår liggvagn och ska skaffa oss en ny..

Bebis är 4 månader, så en ny liggvagn känns onödigt. Men vad ska vi ha istället? Jag tror att hon vill sitta upp lite mer nu, men måste ju även kunna sova i vagnen, så fullt liggläge är nödvändigt.

Helst vill jag ha henne vänd emot mig. Och den ska vara enkel att ta in i bilen. Inte stor och klumpig.

Har ni några tips på en vagn som hon kan växa i som inte kostar för mycket? Gärna runt 2500-3000.

• Svar på tråden Tips på ny sittvagn med liggläge?
  • 00ooOoo00

Nähä, inga tips? Vad har ni för vagnar till era 4 månaders?

• elinile

Vet inte vad ni har för vagn nu, men jag hade köpt en Emmaljunga City Cross! Älskar den vagnen! Hade den från nyfödd med liggkorg och senare som sittvagn tills tösen var drygt 2 år. Rymlig och kanonbra vagn, inte jätteliten, men ändå väldigt lätt! Finns garanterat fina begagnade på Blocket för den summan du vill lägga ut.

Vi hade även en Teutonia Timmy, liten smidig sittvagn med fullt liggläge, men tyvärr är den ju inte vänt mot dig, så den hade vi senare, när hon var runt året. Växlade mellan den o City Crossen.

• 00ooOoo00

Jag ska absolut kolla upp vad det är för någon vagn :) tack
    Någon mer som vill berätta vad ni har för vagn?

• bergslagsdotter

Vi har precis skaffat oss en ny vagn till vår dotter på 7 månader, kraven vi hade var att hon skulle sitta vänd mot oss, ha fullt liggläge samt att den skulle vara smidig att ha i bilen.

Efter en del letande hittade vi en Graco Fusio, pris 2 890 kr.

Den är enkel, smidig och lätt att ta med sig, helt enkelt toppen, stort plus för att sittdelen är vändbar.

• bergslagsdotter

Ska tilläggas att vår dotter är ganska liten till växten (6,5 kg och ca 67 cm lång) men det fungerar jättebra. Vi har dock tagit bort bygeln för den blev att sitta mitt för hennes ögon, så hon såg ingenting.

• 00ooOoo00

Hur är hjulen på graco fusio? De såg ganska små ut... Funkar det i skog och i snö? I övrigt verkar den ju bra

• bergslagsdotter

Den fungerar inte så bra i skog och mark, bor själv på landet och där skulle jag inte använda den. Vi har en Cresent combivagn när vi går hemma.

Har provat hemma men körde fast på grusgården :( men lite ojämnheter klarar den av.

Men i staden och affärer är den perfekt.

• 00ooOoo00

Ok, vi bor i stan, men åker ofta iväg och går i skogen. Så det känns viktigt med ordentliga hjul på vagnen. Men tack för tipset

• 00ooOoo00

Idag har jag inhandlat en beg emmaljunga city cross! Och jag är helnöjd

• straw2008

bugaboo bee, vändbar sits o helt underbar !

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Tips på ny sittvagn med liggläge?