HJÄLP mitt barn har otroligt krulligt hår (mulatt)
Hej allihop!!
Jag har en liten flicka som är 2 år gammal. Hon har super krulligt hår, rktigt små lockar.
Världens finaste, men oj oj oj vad svårt det är att sköta om.
Lilla stackaren får jätteont när jag borstar hennes hår, trots att vi gör det i badet med shampo o balsam i.
Kammen fastnar i håret, hon sitter inte still och får ont.
När hon var 1 år gammal rakade jag av henne allt för att slippa "göra illa" henne med hårborstning.
Nu är hon som sagt 2 och håret är långt igen oc krulligare än någonsin.
Jag vill väldigt ogärna raka av alltihop, hon är ju tjej och väldigt flickig, tycker om klänningar och tofsar och hårband.
Jag och min sambo vill heller inte fläta ennes hår, inbakade tänker jag då. Eftersom det faktiskt gör ont!! Det kan hon få fråga om själv sen när hon blir äldre.
Jag kan inte göra inbakade flätor vilket innebär att en främling skulle vara tvungen att göra det på henne samtidigt som jag eller hon håller fast henne, och det utsätter jag inte henne för helt enkelt!
En annan sak vi tittat närmare på är att rakpermanenta hennes hår (ska tydligen finnas produkter för barn) Men tydligen så gör även det ont!!! Svider och bränns. Det vill jag absolut inte utsätta henne för heller.
Vi har köpt olja till håret som ska göra det mjukare, även den för barn. Men det fungerar tyvärr inte på hennes hår. Hjälper inte mycket alls.
Är det någon därute som hittat någon mirakelprodukt eller taktik???
Tacksam för alla svar!!!