Jag har gjort en TVT operation (mot inkontinens) och är jätte nöjd.
Hej!
Är rätt ny här men har sett en del trådar ang inkontinens efter förlossning / frågor om TVT operation.
Jag har haft besvär sedan förlossningen - 7 år sedan. Sökte äntligen i våras och gick igenom utredning, läkarbesök m.m. på Sahlgrenska/Östra och blev godkänd för operation (TVT) ett litet band som sattes under urinröret för att förbättra stödet vid ansträngning/hosta/gympa m.m.
Jag vill bara rekommendera alla att söka för sina besvär, det kommer inte gå över av sig själv. Är mycket nöjd med resultatet, det är endast 2 veckor sedan jag gjorde OP och var hemma 3 dagar och vilade upp mig och har varit öm över magen/underlivet i ca 1 vecka men det har nu släppt. Har fått stränga order att inte gympa på 4 veckor, sec, ridning m.m. så det vågar jag inte ännu men hittills har jag klarat mig från läckage vid hosta, småspring m.m. FANTASTISKT !!!!
Kort om OP: Gjordes i lokalbedövning, 6 bedövningssprutor i underlivet... Ja ni läste rätt MEN man får lugnande/smärtstillande intravenöst så mycket man vill och behöver och jag tyckte det var jätte jobbigt innan, var ledsen och orolig över OP och smärtan m.m så jag fick så mycket av coctailen så jag hamnade på narkos-uppvaket 2 h efter OP men var pigg för att gå hem samma kväll.
Så summa summarum, trots jobbigt OP (men mest min egen oro och nerver som ställde till det) så är detta det bästa jag gjort hittills förutom dottern förstås :)
Så många lyckönskningar till er med eventuella problem som ni skall söka för, gör det, stå på er och håll ut under den lite sega utredningen, det är snart din tur.