• lavendeln

Drömtydning

Är det någon här som kan tyda drömmar??
    Hade en himla konstig dröm igår morse men hinner inte skriva den nu.. batteriet håller på att dör i datorn.
    Men om någon är villig att ställa upp så skriver jag gärna in den imorgon

Berätta gärna om det är något mer ni behöver veta förutom drömmen för att kunna göra de rätta tolkningarna av den

Tittar in imorn igen!

• Svar på tråden Drömtydning
  • korin
    Meland skrev 2011-06-20 23:39:09 följande:
    Jag kan försöka hjälpa dig
    hej. Tills hon svarat kanske du kan hjälpa mig med en sak. hur stor erfarenhet av drömtydning har du?
    Vad kan du säga om drömmar? Man hör så mycket olika vore intressant att höra vad du tycker. jag däremot har ingen aning alls förutom förvirring.
    Jag drömmer mardrömmar 5nätter i snitt i veckan.
    Det har jag haft så många år bakåt att jag knappt minns när det började.
    oavsett hur länge jag sover, om ja sover som man ska det spelar ingen roll, när jag vaknar är jag helt SLUT i kroppen efter drömmen och det känns som jag inte sovit alls vissa nätter.
  • Meland

Det låter som att dit liv just nu inte fungerar allsî? hur har du det i livet?

Min erfarenhet är bara så lång som att hag har hört från de gamla människorna i mitt liv olika tolkningar på olika saker som alltid har varit sant. Som t.ex. att tårar i drömmen betyder glädje eller att när man drömmer om att man klär sig fint och sminkar sig så betyder det att man kommer att bli sjuk. Men bortsett från det så har jag (tyvärr) fått förmågan att kunna tyda dåtid, nutid och framtid i kaffekopp ( det ska vara turkisk kaffe) men för mig själv eller mina nära och lära kan jag aldrig spå
    jag kan som sagt försöka tyda era drömmar men inte garantera något...

• Meland

Kejrin
    Kunde tyvärr inte svara dig på inboxen vet inte varför men jag skriver på telefonen. Lovar att jag kommer å svara dig imorgon då kommer jag att skriva på datorn. Vill dock att du försöker beskriva lite av dina drömmar till mig så jag lättare kan försöka tyda dessa.
    Tänker på dig kram

• lavendeln

Oj! Glömde helt utav att jag hade skrivit detta och har inte varit inloggad så mycket här under veckan.. har haft fullt upp men nu så kommer den.

Jag befinner mig på ett område som jag bodde på för några år sen.. och så ser jag det huset som en arbetskamrats bror bodde i ett kort tag..
    Huset är ett annat än det som de hade på riktigt och ligger i drömmen på samma gata jag bodde.. iaf så ser jag att hennes bror går in i huset och jag springer efter.. det ska säljas så vill gärna kika hur det ser ut.. och så funderar jag på om inte min arbetskamrat är där oxå.. han går ner för en halvtrappa och går in i ett rum och stänger dörren efter sig.. jag följer efter och stänger jag med.. eftersom han har stängt dörren så tänker jag att det är bäst jag gör det med.. han går igenom rummet och går igenom en ny dörr och stänger även den.
    Under tiden som jag går mot dörren så lägger jag märke till att hela rummet är vitt.. som om det vore sprayat vitt.. det är som ett vardagsrum fast i en källare för det är små källarfönster längst med långsidan av rummet.. kommer fram tilll dörren och upptäcker att handtaget saknas.. går tillbaka till den andra och märker att även där är handtagen borta..
    Nu blir det lite jobbigt.. instängd och får lite panik.. sen kommer jag inte ihåg riktigt hur jag gör, men har en känsla av att jag har simmat ut ur rummet tillslut.. igenom ett av källarföntrena.. därför är jag sen naken och blöt när jag har kommit ur rummet.. jag gömmer mig i en buske och tillslut så får jag syn på min arbetskamrats bror igen. Ropar på honom ifrån mitt gömställe och frågar om jag får låna mobilen. Vill Ringa till hans syster.. och även min sambo.. sen  kommer jag inte ihåg vad som hände.. Vaknar till och sen slumrar jag till igen..

Det är dagen efter den där drömmen och jag berättar om den.. det är fest.. och jag blir tokfull och vaknar helt plötsligt hemma.. går in i badrummet och ser djupa skärsår på min högra arm.. två djupa kanske 20 cm långa på fram och baksidan armen.. Stor bakfylle ångest! Vad fan har jag gjort och hur ska jag förklara detta för min sambo?? Känner att det spänner i ena bröstet.. fast egentligen är det två.. för jag har fyra?! Kanske jag ser i en vinklad spegel??  Det värker ungefär som när de var mjölkfyllda till bristningsgränsen under den första tiden när man ammade. Tar av mig behån och märker att två av de fyra brösten är mer än dubbelt så stora.. någon har opererarat dom/det under natten!! Sen vaknar jag.. och allt detta har hänt under en halvtimme.. måste ju ha varit dödstrött. Visst brukar man inte drömma i början av sömnen??

Det enda jag kan göra koppningen till själv är ju bröstoperationen eftersom min dotter snart tre år sa att jag skulle köpa nya bröst dagen innan för att maten till lillasyster är slut har inte ammat på drygt 2 månader och hon har frågat några ggr om maten är slut och att köpa nya var hennes lösning. Samt att min arbetskamrat hade skrivit till mig på fejjan dagen innan.. men hennes bror är ju inte ett stort samtalsämne direkt när vi ses och jag har aldrig träffat honom.

Hoppas att du vill försöka dig på att tyda den Meland
    Eller någon annan som är villig får givetvis oxå försöka

• LinaMarieee

Hej. Jag kan själv inte så jättemycket om drömtydning men har en kompis som är expert på det, och hon brukar alltid säga att det viktigaste är känslan man har i kroppen när man vaknar, för den säger allt om drömmen egentligen. Du skriver inte om du vaknade med ångest, sorg, lättnad...?
    Hus brukar i allmänhet respresentera ens eget inre, ens jag. Om du känner dig instängd i huset, instängd i dig själv och får panik så finns det kanske en massa förträngda känslor under ytan som bara väntar på att få komma ut... släppas fria... Ibland bearbetar man saker när man sover och drömmer... saker man trodde man släppt och kommit över, men det finns fortfarande där under ytan och visar sig i drömmarna...
    Människorna i drömmen tror jag ofta har mindre betydelse, de är väl såna som förekommit i ditt liv som får symbolisera och visa olika saker...
    Drömmer man ljusa drömmar är det positivt och mörka, tvärtom negativa och dåliga...
    Eftersom hela rummet var vitt så är förmodligen ditt inre ljust. Men som sagt så kanske du känner dig instöängd ibland...
    Min tolkning. Men jag är som sagt inget proffs.
    /Marie

• mirrebusan

kan någon hjälpa mej att tolka min hemska mardröm jag hade i natt...var som att vara med i en skräckfilm.

drömmen:
    Var på en gård långt ute på landet huset var en typisk lantgård. Där bodde en kvinna som sysslade med att kidnappa tjejer och tortera dom till döds... kunde vara att slå dom med träpokar fulla med spikar i toppar. skära av dom hälsenor. Jag var där under tvång och kunde inte ta mej av gården, fick en massa hot om jag lämnade gården så skulle det sluta som de andra. Blev tvingad att arbeta som vaktmästare på gården. sen kom det en lika psykopatisk kvinna till. som hade en önskan om att tortera en häst. de stal en vit tävlings häst. som de satte fast i nån folla så den inte kunde röra sig. sen slog hon med träpåken med spikarna tills det bara var slamskor av hästen. (detta såg jag inte som person i drömmen utan bara drömde det) jag öppnade garage/ladan där de hållde till och möttes av ett rökmoln och en massa köttslamsor över allt. Fick då panik och försökte fly. sprang allt jag kunde mot en bil, vet inte om det var min eller inte. men det var punktering på bilen. Hon kom gåendes efter mej och skrek du kommer ingenstans.
    Sedan helt plötsligt så är min häst med i drömmen. hon går fram och smäller till min häst med påken på baken men han står i hagen så han flyr. jag får stopp på honom och kastar mej upp på honom, och flyr tillsammans med honom...

under denna dröm vaknade jag flera gånger men varje gång som jag somnade så hamnade jag i drömmen där den slutade... kändes som man var i en skräckfilm som aldrig tog slut. Vaknade på morgonen helt med huvudvärk och illamående... lätt panik känsla... denna känsla har ännu i skrivandes stund släppt. fast jag vart uppe i 9 timmar.

Svar på tråden Drömtydning