• Anonym (längtar så)

han tycker inte att vi är där än?

Jag har haft en så otrolig barnlängtan i flera år, vilket min sambo har vetat. Han har hela tiden sagt att han inte vill än, att han vill vänta..

Nu har det gått två år, vi har köpt lägenhet... allt känns bra (för mig bara , tydligen ), och det känns liksom naturligt att börja prata/planera barn.
    Men nu säger han att han inte känner att vi är där än.

Vad betyder det egentligen? :( är det mig han inte vill ha barn med

• Svar på tråden han tycker inte att vi är där än?
  • Anonym
    Anonym (längtar så) skrev 2011-06-21 00:00:17 följande:

Jag har haft en så otrolig barnlängtan i flera år, vilket min sambo har vetat. Han har hela tiden sagt att han inte vill än, att han vill vänta..

Nu har det gått två år, vi har köpt lägenhet... allt känns bra (för mig bara , tydligen ), och det känns liksom naturligt att börja prata/planera barn.
    Men nu säger han att han inte känner att vi är där än.

Vad betyder det egentligen? :( är det mig han inte vill ha barn med

Kanske en dålig ursäkt för att slippa säga att han inte vill ha barn alls. Eller så har han inte lekt färdigt sas eller så har ni olika uppfattning om hur det ska vara när det är rätt läge.
  • Anonym (M)

Min sambos anledning till att han var osäker var för att han inte tyckte vi hade tillräckligt med pengar.
    Kanske skulle va nåt? Din sambo kanske vill byta jobb? Min erfarenhet är iallafall att männen vill att allt det praktiska ska va klart innan man skaffar barn.

• Tonårsmamman1
    Anonym (M) skrev 2011-06-21 12:23:38 följande:
    Min sambos anledning till att han var osäker var för att han inte tyckte vi hade tillräckligt med pengar.
    Kanske skulle va nåt? Din sambo kanske vill byta jobb? Min erfarenhet är iallafall att männen vill att allt det praktiska ska va klart innan man skaffar barn.
    Och då kanske det inte längre är så lätt att bli gravid.  Män kan bli fäder långt upp i åldern, men inte kvinnor.
  • BymBym

Det tog mig 3 år tillsammans med min sambo att bli redo för barn. Min sambo tog det 7 år för.... Det enda jag ville veta var om han ville ha barn överhuvudtaget. Det ville han, så jag väntade. Har två fina tjejer på 6 år och 4 år

• Anonym (M)
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-21 12:25:27 följande:
    Och då kanske det inte längre är så lätt att bli gravid.  Män kan bli fäder långt upp i åldern, men inte kvinnor.
    Nämen! Haha! För oss var det ju så att min sambo var bara 23 år! Han hade nyligen börjat tjäna stadigt med pengar, och jag hade nyligen fått ett fast jobb också!
    Han ville "bara" att vi skulle ha levt med (blandannat) stadiga inkomster ett tag.

Men annars håller jag med, männen behöver ju inte ha bråttom precis. Dom har ingen klocka som tickar
  • Anonym (längtar så)

Tack för era svar :)

Han säger att han vill ha barn, nångång. Men han kan inte svara på om det är om en måndad, ett år eller 10 år :/
    Igår försökte jag få ut honom nånting... men blev inte klokare. Jag troooor att det har att göra med hans kompisar, ingen av dom har förhållanden och därför inga barn.
    Tror jag?!

Han har ett jobb som han verkligen trivs med.. så allt runt omkring är bra på alla plan, med jobb, pengar, boende och så.

Usch jag gått och nästan blivit deprimerad... vill bara ligga i sängen och gråta varje dag.
    Jag känner nästan att jag hellre är singel än att vara med någon som inte vill.

Eller att jag letar efter någon som vill :/
    Det känns inte bra, för jag älskar ju honom!

• Anonym

Tycker faktiskt det spelar in lite hur gamla ni är. ? 

• Anonym

Vet han hur mycket du verkligen vill? Min erfarenhet är att killar är lite fegare ofta, och om inga av hans polare har barn har det säkert med saken att göra. Jag tycker att du kan kräva lite mer klara besked om när det kan bli till, så du kan landa i din längtan. Om han säger t ex om två år, kanske det blir lättare för dig att vänta lite. Men han får nog vänja sig lite vid tanken, så att du slipper längta ihjäl dig och byta ut honom... Prata om det mer, det är mitt tips.

Jag börjar bli sugen på en unge (har en dotter på sex sedan ett tidigare förhållande) och min karl säger såhär:

"Klart jag vill ha barn, men jag skräms av ansvaret. Det är lite läskigt att prata om, jag tror att det är så för många män. Att bli gravid och få barn är nog lite som att hoppa i vattnet. Först är det iskallt, sen känner man att det är rätt gött och sen simmar man."

Det tyckte jag var så himla fint sagt:)

Lycka till!

• Anonym (längtar så)
    Anonym skrev 2011-06-21 19:19:43 följande:
    Tycker faktiskt det spelar in lite hur gamla ni är. ? 

vi är 26 och 27

• Anonym

Verkar som att din sambo trivs väldigt bra med sitt liv, och vill därför inte ändra på någonting. Helt förståeligt.

• sanlun

Hmm, svårt läge. I den åldern började vi försöka (jag 26, sambo 28) och jag hade nog inte velat vänta så mkt längre till heller då man inte vet hur länge det kan ta att bli gravid.

Ni kan inte försöka komma överens om något? Jag vet att det kan vara svårt men man vill ju inte kasta bort sin chans till barn bara för att den ena inte vet när han kan tänkas bli redo.

Svar på tråden han tycker inte att vi är där än?