• Anonym (Ledsen..)

Ledsen och åter Ledsen

Min pappa var på hälsokontroll för ett år sen och hans prostata värden var då höga så han fick ta massa prover som inte visade cancer utan en infalmmation i prostatn så han fick medicin och åt dosen som han skulle under tre månader, men värdena gick inte ner och han fick en ny omgång och åt igen i tre månader. Sen var han på återkontroll nu 6 månader efter sista omgången, och värden hade inte gått ner så dom tog massa nya prover....

Och igår ringer pappa efter han hade fått veta provsvaren. Han har cancer. Min älskade pappa har prostata cancer. Jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Han ska in på röntgen snart, men vet inte när.. Jag känner mig splittrad och så ledsen, men jag kan inte gråta än för jag är chokad.

Jag gjorde en stor flytt med min man och våra barn för ca 2 årsen mitt i mina föräldrars skilsmässa. Vilket bara det var jobbigt för mig, väldigt jobbigt, nu har alltlagt sig och båda har träffat nya. PANG BOM så har min pappa cancer. uner 5 år har 4 stycken dött i min närhet, två när jag va gravid. Jag är så rädd att min pappa ska dö. Jag vill inte att min pappa ska vara sjuk. Han är bara 55 år gammal. han är ung och ska inte vara sjuk. JAG VILL BARA INTE höra ordet cancer, men samtidigt känns det bra och prata om det...... min värld är upp och ner tur att jag har två underbara barn som får ner mig på jorden...

Ville bara skriva av mig!!

• Svar på tråden Ledsen och åter Ledsen
  • Göteborg

Vet inte vad jag ska skriva, mer än att jag är så ledsen för din skull Jag beklagar verkligen, hoppas att röntgen går bra!

Stor kram till dig!

• Anonym

Usch, jag kan förstå hur det känns. Min svärfar (som jag står nära) fick prostatacancer för 4 år sedan, han är idag friskförklarad. Det är bra prognos på prostatacancer om det upptäcks tidigt.

Vill tipsa om den här sidan, med mycket bra information.
    www.prostatacancer.nu

• Anonym (Ledsen..)

Tack så mycket för dom värmande orden och länken, jag har läst lite i den,men jag är lika räddoch ledsen, men jag kan inte gråta. Min äldsta dotter som snart är 5 vill jag inte säga nått till, men jag vill samtidigt att hon ska veta varför mamma är lite konstig... Jag har nog inte landat än...

Svar på tråden Ledsen och åter Ledsen