• Anonym (lite orolig)

Vet inte om jag ska skratta eller gråta vara glad eller ledsen

Jag älskar min syster,så tro inget annat!
    Min syster 18 år gammal väntar barn,fick vi reda på igår.
    Hon bor i ungdomshem då det varit lite problem hon stal från ossi familjen kom inte hem på kvällarna,kunde vara borta i flera dagar utan att höra av sig,lyssnade inte på oss syskon eller våra föräldrar.Det har använts droger mm.
    HUr fan ska detta bli?nu ska hon bli mamma,hon har inte berättat det själv för oss utan det har hennes expojkvän gjort.

Hon har fortfarande ingen verklighetsuppfattning,hon har ett häftigt humör,säg något fel och du blir kallad både hora,fitta,subba,kärringjävel,gubbjävel osv...
    Hon har tydligen gått 5 månader,så vi snackar inte bara några veckor.Hon ska ju bli mamma snart.

Jag är så himla splittrad,vet inte vad jag ska tycka eller vad jag ska göra.Hur ska hon som inte har något tålamod klara av en bebis?

Jag bor med min man och våra 3 barn i ett hus,på tomten står det ett gästhus,Inte stort men 1sovrum toalett/duch och kök vardagsrum i ett. Jag ringde upp min syster självklart svarade hon inte som vanligt men talade in ett medelande och sa att vi tänker på henne och vill hon prata eller ha hjälp osv är det bara att höra av sig.JAg brukar ringa henne eller skicka ett sms ibland så hon vet att vi finns, ibland får man ett tack syrran älskar dig,ibland får man men dra åt helvete fatta att jag inte vill ha med er att göra.
    JAg vill inget annt än att vi ska ha en bra relation,men vet inte hur jag ska bära mig åt.

Sa även till henne och har sagt det förr att vill hon,får hon väldigt gärna komma hit och bo i gästhuset,då är hon för sig själv men ändå finns vi nära till hands,om hon skulle behöva oss. Men nej hon har det bättre på ungdomshemmet,hon behöver inte bo i ett snuskigt gammalt gästhus (byggt 2001)
    Jag behöver hjälp!
    Ska jag ge henne utrymme och låta henne komma till mig?vilket är jätte svårt för jag är ju orolig för henne,hon är ändå min lillasyster.

Eller ska jag visa att vi finns där och ställer upp för henne?
    Vi har ju testat båda under 3 års tid.hör vi inte av oss hör vi att ja men dom bryr sig inte om mig mm
    Hör vi av oss för att visa at vi finns så är det också fel.

Jag vet inte hur jag ska tas med henne!

• Svar på tråden Vet inte om jag ska skratta eller gråta vara glad eller ledsen
  • Anonym

Jag tycker att du ska fortsätta som du gjort nu.
    Berätta att du finns där om/när hon vill det.
    Att du inte gett upp på henne.

• Anonym (lite orolig)
    Anonym skrev 2011-06-21 09:31:49 följande:
    Jag tycker att du ska fortsätta som du gjort nu.
    Berätta att du finns där om/när hon vill det.
    Att du inte gett upp på henne.
    Tack!
    Ja jag har inte gett upp henne,hon tycker ju att mamma och pappa förstörde hennes liv när dom sökte hjälp därför har hon tgit avstånd från oss alla tyvärr.

Jag försöker att inte pressa henne till att vilja prata med oss,jag vill bara att hon ska veta att vi finns där för henne när hon är redo.Men det är så himla svårt!
  • Maddisen80

Ts jag tycker som anonym till slut kanske hon inser att de är bra att dem har er.

• Anonym (lite orolig)
    Maddisen80 skrev 2011-06-21 09:40:56 följande:
    Ts jag tycker som anonym till slut kanske hon inser att de är bra att dem har er.
    Jag hoppas att hon ska förstå til slut att vi inte är ute efter att skada henne eller sätta  henne på plats,jag vill bara visa henne att Jag och min man och våra barn finns där för henne oavsett vad hon gjort mot oss eller inte.
    Jag vet ju att mamma och pappa finns ju också där för henne,dom sökte ju inte hjälp för att dom ville bli av med henne utan för at dom behövde just hjälp med att hantera henne.
    Jag hoppas att denna soppan löser sig till det bästa.
  • Tonårsmamman1
    Anonym (lite orolig) skrev 2011-06-21 09:44:23 följande:
    Jag hoppas att hon ska förstå til slut att vi inte är ute efter att skada henne eller sätta  henne på plats,jag vill bara visa henne att Jag och min man och våra barn finns där för henne oavsett vad hon gjort mot oss eller inte.
    Jag vet ju att mamma och pappa finns ju också där för henne,dom sökte ju inte hjälp för att dom ville bli av med henne utan för at dom behövde just hjälp med att hantera henne.
    Tycker som de andra att du ska fortsätta som du gjort. Finnas för henne. Hon är trots allt bara 18 år.

• Anonym (lite orolig)
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-21 09:49:50 följande:
    Tycker som de andra att du ska fortsätta som du gjort. Finnas för henne. Hon är trots allt bara 18 år.

Tack,jag ska göra mitt bästa! vill inget hellre än att vi ska kunna göra som förut,hyra en film mysa i soffan äta masa godis och prata massor
  • Tonårsmamman1
    Anonym (lite orolig) skrev 2011-06-21 09:53:59 följande:
    Tack,jag ska göra mitt bästa! vill inget hellre än att vi ska kunna göra som förut,hyra en film mysa i soffan äta masa godis och prata massor
    En dag kommer hon att uppskatta att ni finns! 

Lycka till! 
  • Anonym (lite orolig)
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-21 09:55:23 följande:
    En dag kommer hon att uppskatta att ni finns! 

Lycka till! 
    Tack!
  • Maddisen80
    Anonym (lite orolig) skrev 2011-06-21 09:44:23 följande:
    Jag hoppas med att de kommer att bli bättre , håller tummar och tår
  • Anonym (lite orolig)
    Maddisen80 skrev 2011-06-21 10:13:40 följande:
    Jag hoppas med att de kommer att bli bättre , håller tummar och tår
    Tack! skönt och veta att alla inte tycker vi är galna som fortfarande ställer upp för henne
Svar på tråden Vet inte om jag ska skratta eller gråta vara glad eller ledsen