När byta spjälsängen mot växasäng?
Hej alla där ute. När bytte ni ut spjälsängen mot växasäng/juniorsäng eller liknande? Min son är 1 år 9 mån nu och jag funderar på om det är dags att byta ut spjälsängen. Hur gamla var era barn när ni bytte??
Hej alla där ute. När bytte ni ut spjälsängen mot växasäng/juniorsäng eller liknande? Min son är 1 år 9 mån nu och jag funderar på om det är dags att byta ut spjälsängen. Hur gamla var era barn när ni bytte??
Vi bytte när sonen var två ungefär. Kunde ha väntat då han gillade spjälsängen och inte heller försökte klättra ur, men vi ville byta i god tid innan bebisen kommer så inte sonen känner att vi tar "hans säng" och ger till småsyskonet samt om det skulle bli löpmarathon upp och ner så ville vi ta den fighten innan tvåan var här också, men det har ännu gått jättebra, inget spring alls *ta i trä* .
sonen var 2 ½ år då vi bytte. Hade inte velat göra det tidigare och då vi bytte gickdet hur bra som helst.
Vår dotter var tre år och en månad när vi bytte. Har aldrig riktigt fattat varför folk har så bråttom att byta. (Fast jag misstänker att det har mer att göra med att föräldrarna vill "göra om i barnets rum" än att barnet inte längre trivs i sin säng?)
Vår dotter har precis blivit 1 år coh vi har inga planer på att byta.. Och när vi byter kommer vi inte ha en växasäng.
Vi bytte när dottern var 2 år. Hon trivdes visserligen fortfarande i spjälsängen och försökte inte klättra ur den heller, men det blev för tungt att lyfta i och ur henne och så ville vi kunna ligga bredvid henne i hennes säng när hon skulle sova. Alltså bytte vi till en vanlig stor säng.
Vu bytte till växasäng för ca en månad sedan, då var lilleman strax över 17 månader. Han ville inte sova i sin spjälsäng längre utan hellre hos mej i sängen och efter ett x antal nätter med sparkar i ansikte och rygg så bytte vi säng.
Nu sover han som en prins inne på sitt rum varje natt, med nåt uppvak ibland så han vill komma till mej
Vu bytte till växasäng för ca en månad sedan, då var lilleman strax över 17 månader. Han ville inte sova i sin spjälsäng längre utan hellre hos mej i sängen och efter ett x antal nätter med sparkar i ansikte och rygg så bytte vi säng.
Nu sover han som en prins inne på sitt rum varje natt, med nåt uppvak ibland så han vill komma till mej
Vi byte när vår dotter var 14 månader pga att vi ville byta i god tid innan bebisen kommer så inte dottern känner att vi tar "hennes säng" och ger till lillebror/lillasyster..
18 månader och då köpte vi en 90cm säng med en gång.