• Vårflickan84

hur klär man sig i 45grader?

hej hej!
    ska åka ner till varmare breddgrader där det kan bli 45 grader på sommaren. hur ska man klä sig??
    jeans kan man väl glömma?

vilka material är svalkande och bra när det är så varmt?
    någon som vet??

• Svar på tråden hur klär man sig i 45grader?
  • 071001

Jeans skulle jag inte ta på mig, nej. Tunna klänningar och mycket deodorant.

• emmisss

Material som linne, lösa tyger, korta shorts, kjolar, linne, bikini mm

Drick mycket vatten och smörj med faktor 30...

Bodde i dallas förr och där var det 40-45 grader 100 dagar i sträck!

Aircondition är nästan ett måste!

• 071001

Tillägger att min kusin bor i Dubai och de är inte ute så mycket mitt på dagen pga värmen på sommaren och inne är det ac överallt. Svettigt värre annars.

• Vårflickan84

linne asså! tycker det är grovt material? eller har jag bara stött på dåligt linne? =P
    och lösa tyger ja... brukar använda mycket leggings... kanske är så smart?

polyester är att fetglömma också va?
    (kollar nämligen kläder på nätet och kollar samtidigt på tygerna)

• Mia386

Det finns tunnt linne och grovt linne, bäst är nog att du åker till en stad och känner på tygerna. När jag var i Indien så hade man inte kunnat ha leggins, man hade dött av värmeslag då, och tror inte att det var värmare än max 40 grader då..

Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • Vårflickan84
    Mia386 skrev 2011-06-21 11:15:22 följande:
    Det finns tunnt linne och grovt linne, bäst är nog att du åker till en stad och känner på tygerna. När jag var i Indien så hade man inte kunnat ha leggins, man hade dött av värmeslag då, och tror inte att det var värmare än max 40 grader då..
    Jaha haha då måste jag hitta tunt linne nånstans. några tips? =)

oh hjälp, kanske ska lämna leggingsen hemma då... eller så kan man ju ha det om man går ut på kvällen.. då lär det väl vara lite svalare ner mot 30 grader iaf.. puuh!
  • Vårflickan84

sen en anna grej... det här med kjolar. asså när det är så varmt som 45 grader så svettas man överllt! så när man sitter ner en stund så kan ju baken kanske bli lite blöt haha... syns inte det extremt mycket om man har kjol på sig??

• emmisss

Tunnt linnetyg finns ju, så lite kläder som möjligt egentligen!

Ja utan ac funkar det inte, man låg ju inte och pressade vid poolen direkt, utan man gick ut om man skulle någonstans, typ till bilen för att man skulle till köpcentret mm!

Idioter och svenskar som man var när man kom till Dallas på vintern så skulle vi ju ha en bil med snygga skinsäten!!! Aj som fan vad ont det gjorde att sätta sig på dom när det var 40 grader!

• Vårflickan84
    emmisss skrev 2011-06-21 11:41:29 följande:
    Tunnt linnetyg finns ju, så lite kläder som möjligt egentligen!

Ja utan ac funkar det inte, man låg ju inte och pressade vid poolen direkt, utan man gick ut om man skulle någonstans, typ till bilen för att man skulle till köpcentret mm!

Idioter och svenskar som man var när man kom till Dallas på vintern så skulle vi ju ha en bil med snygga skinsäten!!! Aj som fan vad ont det gjorde att sätta sig på dom när det var 40 grader!
    då ska jag på jakt efter tunt linnetyg! =)

hahahaha skinnsäten i den värmen kan inte vara en höjdare!! usch haha...
Svar på tråden hur klär man sig i 45grader?