Färdiga köttbullar 10 mån?
E det okej att ge en 10 månaders färdiga köttbullar? Inget jag isåfalla ska ge ofta utan när det e bråttom och man inte har så mycket tid bara.
E det okej att ge en 10 månaders färdiga köttbullar? Inget jag isåfalla ska ge ofta utan när det e bråttom och man inte har så mycket tid bara.
Skulle jag aldrig göra. Är det inte en massa e-ämnen i dem?? Och tillsatser? Du kan väl göra köttfärsröra och frysa in eller göra egna köttbullar?
Det är nog mycket salt i köpta köttbullar.
Jag hade kunnat göra det till Siri. Kanske lite salta, men nån gång ibland kan inte jag se att det gör nåt.
Hade jag aldrig gjort. Vem vet vad de stoppar i dom. Och så gott som all färdigmat innehåller mycket salt.
Eller så är en gång ingen gång? Min brorssdotter är uppväxt på färdiga köttbullar och nuggets. Yuck säger jag, men hon lever och växer.
I heftet jag fick från BVC stod det att färdiga köttbullar och falukorv var helt okej att börja använda lite efter 8 månader.
Sonen fick väl sin första värdig köttbulle när han var 9 månader, eller nått sådant. DÅ handla det inte om mängder, utan kanske två stycken en gång varannan vecka värmda i stekpannan på låg värme. Han växer och mår bra.
hade jag gjort/gjorde...
hela familjen äter färdiga köttbullar då o då oxå.. jag är för lat för att göra egna
Herregud säger jag angående de som säger: "Det skulle jag aaaldrig göra." Precis som att ge färdiga köttbullar skulle vara lika hemskt att ge som en stor stark.
Det är enkel snabbmat (onyttig, jag vet) men inte dödande gift.