vivianne skrev 2011-06-21 16:24:59 följande:
Efter att en trehjuling från Biltema vek sig vid första provcyklingen har jag undvikit deras cyklar. Lägger hellre samma summa på en begagnad crescent än en ny biltema-cykel.
Men jag tror att de säljer flest cyklar av alla märken så något bra måste det vara med dem ändå

Trehjulingarna är skräp. Vår son fick en i present som där framgaffeln vek sig efter någon vecka. Då var sonen så liten att han bara hasade fram så det var ingen vild terrängkörning som låg bakom. Vi fick en ny när vi var och visade upp trehjulingen på varuhuset. Den höll i tre veckor.
Två år senare fick även dottern en biltema trehjuling i present. Den höll i ett par dagar, sen var framgaffeln lös. Den gången brydde vi oss inte om att byta in den.
Så när det meddelades att sonen skulle få en 16tums biltemacykel i 5 årspresent var jag minst sagt skeptisk till påhittet. Men den cykeln har hållit hur bra som helst. Det märks inte ens på den att den har använts i ett år (bor i Skåne där det cyklas tolv månader om året). Nu har sonen vuxit massor och vuxit ur den och vi funderar på att skaffa en 20tums cykel från biltema.