För ett år sen snart. Dock får bröllopet vänta, vill skramla ihop lite pengar, men jag vågade faktiskt inte göra det ensam.
Så jag tajmade ihop det när sambons kompisar skulle komma på besök. De hade ett jobb i stan och ville att vi skulle ta ut dem en sväng efteråt och sen skulle de sova över.
Jag köpte först en symbolisk ring, mer för att ha en när det skulle ske, beställde en jättefin ask från ebay och fick då ingraverat en personlig text, valde titeln på vår låt =)
Dagen till ära så hade vi fixat barnvakt över natten och jag hade shoppat en ny fin klänning.
Min sambo åkte iväg på förmiddan för att lämna vårt barn hos kusiner och jag blev så nervös!!!!
...så jag ringde sambons bästa vän som också skulle med och berättade allt och tvingade honom att puscha mig och se till att jag inte söp ner mig eller nåt annat tokigt. (Är ingen stordrickare men jag har ALDRIG vart så här nervös!!!) Bästisen blev överlycklig och började berätta att min sambo ofta berättade om hur kär han är mm och det kändes bara ännu finare att höra, att han kan berätta sånt på lunchen bland grabbarna till och med
När bästisen med fru dök upp framåt sen eftermiddag så hade de köpt en stor bukett blommor till mig.
Sambon skojade och sa att det var ju bra att någon kommer ihåg att göra det ibland -han skulle bara veta!!
(Jag älskar blommor, och sambon köper någon gång, för sällan enligt mig :D)
Sen gick vi ut.
Sambon sa om och om igen att han älskade min klänning och jag var sååååå nervös!!!
För när vi kom hem framåt natten skulle det ske.
Vi var ca 7 personer, de som skulle sova över samt bästisen med fru -och jag och min älskade!.
Jag gick ut på tomten för att ta luft, och mötte där en av de andra killarna.
Han undrade varför jag vart så tyst hela kvällen, och jag bara stöna ur mig vad som var på G.
"Va???? Men vad häftigt! Det måste förevigas!" tjoade han och drog upp MOBILEN!!!!
(Han krävde att få ta "Han sa JA" och "Han sa Nej...." porträtt av mig innan haha...)
Sen tågade jag in, med en smygfilmande man bakom mig.
Bytte låt på stereon. Sänkte ljudet. Alla satt ner i soffan. Sambon sprang upp och undrade vilken skiva jag skulle byta till, hans favorit var på, mycket viktigt :)
Jag tog honom bara i handen. Ställde mig mot honom och började berätta att jag älskade honom och att jag hoppades att han ville vara min.
Han fattade först ingenting utan mumla bara "Ja men det är klart!"
När jag sen tog upp asken som låg gömd i urringningen och gick ner på knä så möttes jag av de största blå ögon jag någonsin sett.
"Vad GÖR DU????" viskade han.
Jag hann precis få fram "Vill du gifta dig med mig?" innan mina egna tårar började rinna och sambon bara stirrade. Han drog upp mig från golvet och lyfte upp mig i den tryggaste kramen jag någonsin fått i mitt liv.
Kändes som vi stod så i en evighet, innan en mobil flög upp i nyllet på oss och kompisens röst ljöd:
"Men vad SVARAR DU då?????" :D
Kan ju säga att det blev ett festande till morgonen sen.
Underbart. Så gjorde jag i alla fall.
Och ett par månader senare skaffade vi de riktiga förlovningsringarna.
Rekommenderar asken!! Skitsnygg och kostade bara runt 100-lappen :)