• Anonym

Resa i present, ska man berätta tidigare eller när man ska åka?

Skriver anonymt då man aldrig vet om gubben kollar här

Jag ska ge honom en weekendresa, bara för oss två utan barnen när han fyller år. Själv skulle jag älska att tex få veta kvällen innan att vi ska åka på en överraskningsresa morgonen efter! Men vilket är att rekomendera? Resans syfte är att få tid själva bara, äta ute, strosa på stan osv. Så vi behöver egentligen inte så mycket förberedelser som jag inte kan göra själv.

Hur hade ni gjort??

• Svar på tråden Resa i present, ska man berätta tidigare eller när man ska åka?
  • Anonym

Jag hade inte berättat om resan, bara sett till att han inte bokar in något annat den helgen.

Antagligen skulle jag packa åt honom också och vägra berätta vart vi ska.

• Tant Green

Jag hade velat veta ett par dagar innan, men jag är sån som gillar att hinna kolla upp vad jag vill göra där, och tvätta kläderna jag vill ha med mig osv. Men man funkar ju olika...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-21 14:12:31 följande:
    Jag hade inte berättat om resan, bara sett till att han inte bokar in något annat den helgen.

Antagligen skulle jag packa åt honom också och vägra berätta vart vi ska.
    Anledningen till att jag skulle göra så är att han alltid frågar mig vad han ska packa ner och han
    är inget vidare på att undersöka saker i förväg.
    Det är jag som brukar göra sånt.

Jag hade alltså inte uppskattat om jag blivit behandlat så som jag skulle göra.
  • Anonym (lkjhgfd)

TS, det är du som känner din man och hur han reagerar på överraskningar och hur han är inför en resa och därför är det bara du som kan avgöra hur mycket han behöver veta i förväg.

Jag gillar inte överraskningar. Jag vill veta att helgen är uppbokad, så att jag inte bestämmer att jag ska göra något annat. Då blir det bara irritation, när jag måste skippa mina planer. Om jag ska resa bort, så vill jag veta vilken typ av kläder jag behöver ha med, jag vill se till att rätt saker är tvättade och jag vill packa själv.

Min partner vet hur jag "funkar" och när det är överraskningar på gång så får jag i alla fall den information som jag anser att jag behöver i god tid.

• Kodia

En sådan resa överraskade jag min man med, och jag berättade inget för honom. Jag packade åt honom, och det var han helt nöjd med, som jag visste att han skulle vara.

Om det hade varit tvärtemot så hade jag absolut velat packa själv, och det vet min man. (vi har skojat om det i efterhand)

Svar på tråden Resa i present, ska man berätta tidigare eller när man ska åka?