• Bikn

Var kan man köpa p-plåster?

Hejsan allihopa. Jag funderar på att skaffa p-plåster både som skydd men också för att skuta upp mensen lite inför solsemestern - stämmer det att man kan göra så? Jag undrar också var man kan köpa plåster.. Finns det reseptfritt på Apoteket? Och hur mycket kortar det ungefär för ungdommar under 18? Tack på förhand!

• Svar på tråden Var kan man köpa p-plåster?
  • Anonym

Du måste kontakta en barnmorska på MVC som skriver ut det åt dig. Det går inte att köpa receptfrit på apoteket.
    Det kan vara så att det är gratis för dig om du är under 18.

• Lady without tattoo

Var kan man få p-plåster?

P-plåster skrivs ut på recept av en barnmorska eller läkare på en ungdomsmottagning, barnmorskemottagning eller sex- och samlevnadsmottagning. Man kan även vända sig till en kvinnoklinik eller en vårdcentral.
    http://www.umo.se/Sex/Skydd-mot-graviditet/P-plaster/

Yrke: Leg pratkvarn
  • Lokatten Jo

P-plåster får man utskrivet av barnmorska eller läkare. Det är alltså inget som går att köpa receptfritt. Kostnaden för ungdomar under 18 vet jag tyvärr inte (vet dock att kostnaden kan skilja sig mellan landstingen).. Gör ett besök till ungdoms- eller barnmorskemottagningen så får du hjälp där! 

• mupparsmupp

man måstye få recept på MVC, ungdomsmottagningen eller annat sånt ställe.
    här där jag bor så är det billigare upp till 23år, så jag betalade typ 30kr för de första 3 månaderna. sen vet jag inte vad det kostar för längre tid. har inte hunnit använda dom så länge :P

Bebis 9 maj 2010
  • duvetmia

Du måste få dem utskrivna av en barnmorska (på typ UM eller så) och kostar ungefär 100 kr/år och går att dela upp i 3 månader för ungefär 25 kronor, eller halvår för typ 50 kronor (priserna kan nog variera beroende på vart man bor, men det är ungefär samma).

• Bikn

Tack så mycket!, nu vet jag :)

• Vinit

Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för p-plåster (endast en konsultation nätet ) www.europetabs.com

Svar på tråden Var kan man köpa p-plåster?