• ahj

Capio citykliniken Malmö

Hej

jag undrar om det finns fler där ute som är inskrivna på Capio Citykliniken på Singelgatan???

Jag ska dit den 25/7 på inskrivning hos barnmorska Nathalie.

Jag ringde när jag var i v. 7 och fick en tid först i slutet av juli. de var fullbokade men men kanske värt väntan. Jag är nu i v. 11 

• Svar på tråden Capio citykliniken Malmö
  • Dixie

har ingen erfarenhet av den kliniken - men det verkar generellt svårt att få tid hos bm i Malmö och därför blir blir inskrivningstiden relativt sen............. 

• Jojigirl

Det är min gamla bm! Hon jobbade på Granen innan men flyttade till Capio i slutet av min graviditet. Jag var sjukt nöjd med henne, världens bästa! Får jag fler barn ska jag byta dit!

• ahj
    Jojigirl skrev 2011-06-21 23:53:52 följande:
    Det är min gamla bm! Hon jobbade på Granen innan men flyttade till Capio i slutet av min graviditet. Jag var sjukt nöjd med henne, världens bästa! Får jag fler barn ska jag byta dit!
    oh va kul att höra :D  jag hoppas jag har samma erfarenhet :D
  • Rainbowmamma

Jag går också på citykliniken men har inte Nathalie som bm, Jag är hittentills väldigt nöjd. Hoppas du får samma känsla.

• Mea

Hej!

Jag ska också träffa Natalie... ska bli så spännande... Jag lyckades få en tid hos henne vilket nog var tur då jag annars inte hade fått inskrivning förrän i augusti (v17) med den "vanliga" mödravården.

Ska bli spännande att få träffa barnmorska nu, fast hon lät väldigt ung i telefon.

Men duktig kan man ju vara ändå, kul att du var nöjd med henne Jojigirl  :)

• Jojigirl

Ja, hon är ganska ung, max 30 skulle jag tippa på. Men hon var alltid trevlig, lyssnade på ens frågor och var alltid mån om att man skulle få svar på det man ville och att man kände sig lugn. Hade tre miljarder frågor varje gång, och hon tyckte aldrig att nån fråga var för 'dum' och svarade glatt på dom. Hon sa t.o.m att jag alltid hade så roliga frågor, haha. Hoppas att ni blir lika nöjda! (:

• ahj

oh va bra att ni har varit på capio och även hos Nathalie...jag blir galen av alla frågor i mitt huvud men jag ska på inskrvning först i v. 15+5 

jag hörde att de inte gör ultraljud på plats utan att de skickar vidare till Cura...ska man boka den tiden själv eller bokar de åt än?
    när jag ringde för att boka den tiden sa de att de inte längre utför KUB-test så jag får vänta till slutet av juli för att träffa en bm. lite dåligt tycker jag..detta är min första graviditet och jag är orolig för många saker och har många frågor.
    om inget annat så skulle jag behöva lite tips och råd om hur man tar hand om sig själv när man har dålig aptit etc. man kan hitta både bra och dåliga saker på internet men ibland måste man också veta vad man ska söka på..
    oftast läser man om olika bekymmer och då kommer oron för det också...  ja jag är gnällig jag vet men så känns det..allt detta är nytt för mig.

jag tänkte att eftersom jag fick en sen tid för inskrivning (de hade fullt upp sa de) så kanske jag får en sen tid för ultraljud också Obestämd 

hur har det varit för er? har ni bokat tiden på Cura själva? 
    vad gjorde Nathalie på själva inskrivningen? 

• Rainbowmamma

På min inskrivning var där tid för massor av frågor och Lotta, min bm ställde också massor av frågor. Men jag har fått remiss till Kvinnokliniken för ultraljud där och inte cura, men det kanske är annorlunda? Fick tiden ganska snabbt så det behöver inte betyda att du får en sen tid till ultraljud. På inskrivningen tog de även blodprov, urinprov och kollade blodtrycket.

• Mea
    ahj skrev 2011-06-27 16:37:51 följande:
    oh va bra att ni har varit på capio och även hos Nathalie...jag blir galen av alla frågor i mitt huvud men jag ska på inskrvning först i v. 15+5 

jag hörde att de inte gör ultraljud på plats utan att de skickar vidare till Cura...ska man boka den tiden själv eller bokar de åt än?
    när jag ringde för att boka den tiden sa de att de inte längre utför KUB-test så jag får vänta till slutet av juli för att träffa en bm. lite dåligt tycker jag..detta är min första graviditet och jag är orolig för många saker och har många frågor.
    om inget annat så skulle jag behöva lite tips och råd om hur man tar hand om sig själv när man har dålig aptit etc. man kan hitta både bra och dåliga saker på internet men ibland måste man också veta vad man ska söka på..
    oftast läser man om olika bekymmer och då kommer oron för det också...  ja jag är gnällig jag vet men så känns det..allt detta är nytt för mig.

jag tänkte att eftersom jag fick en sen tid för inskrivning (de hade fullt upp sa de) så kanske jag får en sen tid för ultraljud också Obestämd 

hur har det varit för er? har ni bokat tiden på Cura själva? 
    vad gjorde Nathalie på själva inskrivningen? 
    Hej igen!

Allt känns nytt för mig med i och med att det är första barnet... så det är klart att man är orolig...  Så jag förstår dig..  Jag bestämde mig för att göra kub-test privat på emma ultraljudsklinik och ska dit i nästa vecka. Det kanske kan vara något? Tyvärr kostar det 2500kr.... 

men du får nog beställa en tid snabbt om du vill göra kub eftersom de gör det endast i v 11+4 till 13+6... Det står även på hemsidan att man kan ringa dit om man inte hittar en tid som passar...

Lycka till.... :)
  • FLS

Hellu!

Jag är i v6, för att vara exakt v5+5. Jag ska också gå på capio citykliniken på singelgatan. Jag ska gå hos Lotta. Jag fick min första tid den 1 september (!!) då är jag i vecka 14-15 ungefär. Det känns lite sådär. Jag har bokat tid för tidigt ultraljud på emmakliniken, jag ska dit den 22 juli. Är så jävla nervös för att dom ska hitta ett dött foster. =(

Har haft ett missfall men det var jäkligt tidigt, plussade bim-1 och fick missfall bim+1. Nu har jag klarat mig en bra bit över, det är alltid något. Jag känner dock att jag inte kan njuta, vågar inte för jag är rädd att bli så förbaskat ledsen. =/

Svar på tråden Capio citykliniken Malmö