ahj skrev 2011-06-27 16:37:51 följande:
oh va bra att ni har varit på capio och även hos Nathalie...jag blir galen av alla frågor i mitt huvud men jag ska på inskrvning först i v. 15+5
jag hörde att de inte gör ultraljud på plats utan att de skickar vidare till Cura...ska man boka den tiden själv eller bokar de åt än?
när jag ringde för att boka den tiden sa de att de inte längre utför KUB-test så jag får vänta till slutet av juli för att träffa en bm. lite dåligt tycker jag..detta är min första graviditet och jag är orolig för många saker och har många frågor.
om inget annat så skulle jag behöva lite tips och råd om hur man tar hand om sig själv när man har dålig aptit etc. man kan hitta både bra och dåliga saker på internet men ibland måste man också veta vad man ska söka på..
oftast läser man om olika bekymmer och då kommer oron för det också... ja jag är gnällig jag vet men så känns det..allt detta är nytt för mig.
jag tänkte att eftersom jag fick en sen tid för inskrivning (de hade fullt upp sa de) så kanske jag får en sen tid för ultraljud också
hur har det varit för er? har ni bokat tiden på Cura själva?
vad gjorde Nathalie på själva inskrivningen?
Hej igen!
Allt känns nytt för mig med i och med att det är första barnet... så det är klart att man är orolig... Så jag förstår dig.. Jag bestämde mig för att göra kub-test privat på emma ultraljudsklinik och ska dit i nästa vecka. Det kanske kan vara något? Tyvärr kostar det 2500kr....
men du får nog beställa en tid snabbt om du vill göra kub eftersom de gör det endast i v 11+4 till 13+6... Det står även på hemsidan att man kan ringa dit om man inte hittar en tid som passar...
Lycka till.... :)