Ge förslag på "lätta" jobb med minimal stress!
Vill ha tips på lätta (fast roliga) jobb där det inte är mycket stress.
Några jag tänkt på är; Receptionist, museum....typ det jag kan komma på.
Ge gärna förslag på mer, tack
Vill ha tips på lätta (fast roliga) jobb där det inte är mycket stress.
Några jag tänkt på är; Receptionist, museum....typ det jag kan komma på.
Ge gärna förslag på mer, tack
Bibliotikarie kanske?
Att sitta i Reception är INTE så lungt, oftast så ansvarar man för post, inkommande samtal samt lite spindeln i nätet.
Jag blir lätt uttråkad, och när jag blir uttråkad så blir jag sömnig.
Bara tänken att jobba som bibliotikarie gör mig sömning...jag gäspade precis.
Jag älskar att läsa, speciellt i sängen innan det är dags att sova...bästa sömnpillret i världen
Jo, det är nog sant som du säger.
Stryk receptionist, låter inte skoj alls.
trädgårdsmästare
florist
ekonomiassistent (beroende på var man jobbar)
Ledsen att göra er besvikna, men bibliotekarie är inte ett lugnt jobb. Det är lätt att tro det, man tänker att vi bara står i en disk och lånar ut böcker hela dagarna eller att vi sitter och läser. Det är helt fel. Jag lånar till exempel väldigt sällan ut böcker, det sköter utlåningsautomaten. Min arbetstid går åt till annat. Läser gör jag på min fritid. Dessutom finns det väldigt många olika typer av jobb inom yrket. Rekommenderar att du inte utbildar dig i flera år till ett ofta stressigt yrke, som du tror är lugnt.
Tyvärr tror jag det är svårt att hitta lugna jobb. Vilket jobb du än får föreslaget, kommer det att finnas någon som har det och som kan berätta att det inte är så lugnt som man tror. Men lycka till, hoppas du hittar ett!
Jag blir lätt uttråkad, och när jag blir uttråkad så blir jag sömnig.
Bara tänken att jobba som bibliotikarie gör mig sömning...jag gäspade precis.
Jag älskar att läsa, speciellt i sängen innan det är dags att sova...bästa sömnpillret i världen
Mycket beror på var du får jobb, inte bara som vad. Jobbar du i butik så lär du ha det mycket mer stressigt på H&M i Stockholm än på Ullas Kläder i lillbyn med 3000 invånare...
Rasta folks hundar! Det perfekta jobbet :)