• Anonym

någon annan som för stämningsdagbok?

jag har precis börjat och tycker det är jätte svårt....skulle vilja bolla med någon

• Svar på tråden någon annan som för stämningsdagbok?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-21 20:50:25 följande:
    Vad är stämningsdagbok?
    För att utreda om man har bipolär sjukdom för man en stämningsdagbok
  • Anonym (me)

hej . intressant. jag har funderat massor med gånger på att börja med det faktiskt. men det har aldrig blivit verkstad av det riktigt =) jag går i mina egna tankar och funderar vad jag kan ha för diagnos.. dumt det låter...men något är det.. vi kanske kan bolla tillsammans ? :)
    ska nog sätta igång imorgon faktiskt. skriva på eftermmiddagen/kvällen hur jag känt mig. nu har jag i allafall varit nästan apatisk och nedstämd i fyra dagar eller något .
    hur mår du då? äter du någon medicin ?
    jag äter venlafaxin 225 mg

• Anonym
    Anonym (me) skrev 2011-06-21 21:09:01 följande:
    hej . intressant. jag har funderat massor med gånger på att börja med det faktiskt. men det har aldrig blivit verkstad av det riktigt =) jag går i mina egna tankar och funderar vad jag kan ha för diagnos.. dumt det låter...men något är det.. vi kanske kan bolla tillsammans ? :)
    ska nog sätta igång imorgon faktiskt. skriva på eftermmiddagen/kvällen hur jag känt mig. nu har jag i allafall varit nästan apatisk och nedstämd i fyra dagar eller något .
    hur mår du då? äter du någon medicin ?
    jag äter venlafaxin 225 mg
    Hejhej
    jaså du har fått en sådan stämningsdagbok som du ska fylla i? Jag tycker det är jätte svårt....jag åt från början citalopram, i höstas blev jag mycket sämre pga att jag blev utförsäkrad och var tvungen att börja i en form av rehabiliteing,  så då satte min läkare in voxra som stabiliserade mig....innan svajade jag,  humöret var upp och ner och mycket mörka tankar och självmordstankar....men sedan jag började med voxra har det inte  varit några mörka tankar eller självmordstankar, inget depp eller nedstämdet...därför tycker jag inte att det påvisar "riktiga" jag nu...

Ang stämningsdagboken tycker jag det är jätte svårt med dessa tre avsnitt som finns, förhöjt, normalt och sänkt stämningsläge och så är det mild måttlig och svår och sedan kan man ju fylla i där i mellan med hur man tycker det är...+ oro och irritation....
    tycker detta är ätte svårt
    Vart befinner man sig om man fyller i stämningsläge förhöjt och svårt?
  • Anonym
    LiNdA med SaBiNa o JoPPe skrev 2011-06-21 21:14:07 följande:
    Jag skrev sån förra hösten.

Skrev varje kväll innan jag skulle lägga mig...ibland var det svårt. 

Linda berätta......

Hur tänkte/resonerade du när du fyllde i den!!!

Jag tycker det kan vara svårt att behålla det till kvällen med för jag kan svänga på en dag...

Svar på tråden någon annan som för stämningsdagbok?