Graviditetspeng för lastbilsförare?
Ska snart skicka in mina papper om grav.peng.
Funderar på de där med "risker i arbetslivet" som lastbilsförare.
Avgaser? De räknas väl som giftiga. Vad gör jag om jag får en körning med farligt gods å det läcker? Tänk om jag kör på en smal väg o får värsta grymma sparken i magen o kommer över i fel färdriktning? Å krockar jag eller välter jag är ju inte det så trevligt heller. Eller kan man jämnföra de riskerna med att köra vanlig personbil?
Är rädd att min ansökan inte kommer gå igenom trots att det är två tjejjer som fått från grav. v. 32. Finns det nån annan här som är lastbilsförare eller truckförare som vet?
Det räknas väl som tungt att vara lastbilsförare? Å foglossningarna har börjat, å jag är i v.21
Jag kan snart inte längre öppna å stänga dörrarna på släpet för det gör så ont i blygdbenet. Inte tala om när jag ska klättra. ... inte tal om att jag snart inte får plats bakom ratten, armarna ska ju räcka fram oxå!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 21:03
Sen hur mycket vikt lägger de på arbetstiderna. Jag vet itne när jag börjar förrän dagen innan. Oftast brukar det vara mellan 6-7. Jag jobbar heltid men i mitt arbete är det svårt att planera å jobbar ofta 9-10 timmar om dan.