• Melsie

Graviditetspeng för lastbilsförare?

Ska snart skicka in mina papper om grav.peng.
    Funderar på de där med "risker i arbetslivet" som lastbilsförare.

Avgaser? De räknas väl som giftiga. Vad gör jag om jag får en körning med farligt gods å det läcker? Tänk om jag kör på en smal väg o får värsta grymma sparken i magen o kommer över i fel färdriktning? Å krockar jag eller välter jag är ju inte det så trevligt heller. Eller kan man jämnföra de riskerna med att köra vanlig personbil?

Är rädd att min ansökan inte kommer gå igenom trots att det är två tjejjer som fått från grav. v. 32. Finns det nån annan här som är lastbilsförare eller truckförare som vet?

Det räknas väl som tungt att vara lastbilsförare? Å foglossningarna har börjat, å jag är i v.21

Jag kan snart inte längre öppna å stänga dörrarna på släpet för det gör så ont i blygdbenet. Inte tala om när jag ska klättra. ... inte tal om att jag snart inte får plats bakom ratten, armarna ska ju räcka fram oxå!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 21:03
    Sen hur mycket vikt lägger de på arbetstiderna. Jag vet itne när jag börjar förrän dagen innan. Oftast brukar det vara mellan 6-7. Jag jobbar heltid men i mitt arbete är det svårt att planera å jobbar ofta 9-10 timmar om dan.
  • Svar på tråden Graviditetspeng för lastbilsförare?
  • Mirella85

vad kör du?? är du långkörare och lastar av själv med vanlig handtruck el??

kör långa streckor kan vara besvärligt just för få fogerlossning tidigt skedde imed du sitter ner mycket men du ska bara förklara riskerna och vad du gör på ditt jobb på bästa möjliga vis.. om du lastar och levera mycket tungt så kan du skriva om det.. du har ensam arbete och kanske inte kan få hjälp med lastning och så.. det är vad du ska ta upp.

kör inte själv lastbil men har en sambo som gör hehe.. har själv precis ansökt och väntar på svar från försäkringskassan.

• AnkaVanka

Risker i arbetet som leder till arbetsförbud är det upp till arbetsgivaren att besluta om. Kolla upp ifall de har gjort en sådan riskbedömning, och att den verkligen är gjor med avseende på fara/risk för graviditeten och fostret. Gravpenning för fysisk belastning är just det... för fysisk belastning, i huvudsak tunga lyft.

I o m att fk har fått smäll på fingrarna för att de avslagit sjukskrivningar p g a graviditetsproblem automatiskt så har de blivit bättre på att acceptera att man kan bli sjukskriven p g a dessa problem, eftersom de sätter ner arbetsförmågan.

Svar på tråden Graviditetspeng för lastbilsförare?