• rajsiin333

VUL i samband med Pergotime???

Jag är inne på min första omgång med Pergotime och tar sista tabletten på fredag. Jag  har har förstått efter vad jag läser här på Familjeliv att många gör ett VUL efter man tagit tabletterna för att kolla hur många äggblåsor det är (?) Jag har inte blivit kallad till något VUL, endast blodprov på dag 25.
    Jag har ju ingen aning om hur jag reagerar på den här medicineringen. Även om jag skulle vara tacksam för det så är väl inte tvillingar/trillingar det jag mest önskar just nu i alla fall.

Någon som kan ge mig råd angående detta? Borde jag få ett VUL också och isåfall när?

• Svar på tråden VUL i samband med Pergotime???
  • Tuvis0806

Ska oxå börja med Pergotime om någon dag och har inte heller något VUL inbokat, det verkar som det är väldigt olika hur läkarna gör, hade samma fråga men fick svar i en annan tråd att de flesta inte gör VUL...största risken är väl som sagt flerbörd, men det kanske är så att läkarna gör nån slags bedömning för risk när dom skriver ut. Men om du är orolig för det så tycker jag att di ska kontakta Gyn och be om en tid! Lycka till!

• Tuvis0806

Jag har varken VUL eller blodprov inbokat, så känner mig lite övergiven men så länge allt funkar och man inte får ont/många biverkningar så är jag inte så orolig!

• rajsiin333

Haha, ja, det blir väl lätt att man hamnar i samma trådar när man är i samma sits Glad

Jag tror jag kanske ringer imorrn för att kolla bara så jag blir lite lugnare iaf.

• Hanna28

Jag gjorde både Vul och blodprov, har BIM på måndag.. Hoppas på ett plus!

• rajsiin333
    Hanna28 skrev 2011-06-22 16:45:03 följande:
    Jag gjorde både Vul och blodprov, har BIM på måndag.. Hoppas på ett plus!
    Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden VUL i samband med Pergotime???