• Lirpa09

Tatuera barnens namn, men vart på kroppen?? :-O

Har variit säker länge på att jag ska tatuera barnens namn, har hittat vilket typsnitt och bestämt att jag vill ha den på underarmen. Men nu börjar jag tveka... Kanske inte är så bra att ha den på ett ställe som är så svårt att dölja? Å andra sidan kommer jag inte på något bättre ställe... Tips någon?

• Svar på tråden Tatuera barnens namn, men vart på kroppen?? :-O
  • J K

Jag har mitt barns namn tatuerat på vänster överarm, oerhört svårt att dölja (åtminstone när det är varmt), men jag har inte ångrat placeringen en enda gång än så länge i alla fall

♥ Benjamin 2010.08.27 v.37+3 ♥ www.janekallqvist.se/
  • Snabeldrake

Jag har på underarmen, går att dölja finfint om man nu vill det. Men jag vill inte det Tyst 

• Julutzi

Jag tänkte sätta barnens namn på ena skulderbladet, med lite annat runt omkring med... 

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Lirpa09
    J K skrev 2011-06-21 22:05:27 följande:
    Jag har mitt barns namn tatuerat på vänster överarm, oerhört svårt att dölja (åtminstone när det är varmt), men jag har inte ångrat placeringen en enda gång än så länge i alla fall
    Armen har jag funderat på, men har svårt att se framför mig hur det blir. Vill bara ha text och inget annat...
  • adrift

Armen/ handleden har de flesta.. Å benen så ja tänkte nog ha mina barns namn i nacken :) men vill de ska synas mer :/

• Mariaaa

Har min dotters namn precis under vänstra nyckelben. Valde där pga av att hennes namn finns då nära mitt hjärta.
    Så det är fint, även handleden och armen.

• ErikaS

Ja har barnens namn o födelsedatum på vänster fotled precis ovanför fotknölen

• Lirpa09

Tror det blir underarmen... Överarmen känns lite tråkigt...
    Har klippt ut texten och tejpat fast den på underarmen nu, känns helt ok

• Stjärn

Usch vad det ser tråkigt ut med ett namn bara "ditslängt" någonstans på kroppen. Om jag gör en tatuering med namn så tänkte jag tatuera ett armband/ fotlänk med berlocker, i berlockerna ska namnen stå. Då kan man enkelt lägga till fler om man få fler barn, hihi.

• Kluttis

Många gör ett armband runt handleden me namn vikt o längd o dat

Själv sätter jag min sons namn i nacken med namn o datum under så får nästa plats där också..
    Har skrivit en dikt till barnen som ja har satt på revbenen i latin

Men nacken då syns de inte om du inte har kort hår el uppsatt.
    Handleden..Svårt att dölja men gud så fint
    Min kompis satte de runt ankeln..

• stor grön drake
    Lirpa09 skrev 2011-06-21 22:03:50 följande:
    Inte så snyggt när man är så tjock som mig...
    så du säger

bakom örat då, det tycker jag är en fin placering (där har ju jag mina små troll)
  • nelli08

Jag har min dotters namn & födelsedata på min underarm. Det tycker jag e snyggt. Tanken är väl att den ska synas :) Vissa tatueringar vill man inte dölja :)

• ollebulle86

Jag har min sons namn typ i nacken ovanför ett annat motiv. Lätt att dölja men även lätt att visa om man har ett linne eller så.

Svar på tråden Tatuera barnens namn, men vart på kroppen?? :-O