Avbetalning på IKEA ??
Hej!
Jag har fått provanställning 1 år och börjar jobba i augusti. (fast anställning, men inte "tillsvidareanställd" än då jag saknar examen). Jag undrar hur det fungerar med avbetalning på IKEA. Jag har läst på deras hemsida, men blev inte helt klok på hur det fungarar
Jag ska flytta till 1 augusti (tror jag blir anställd från det datumet - har inte fått hem anställningsavtalet än) och är i behov av en ny soffa. Men skulle gärna vilja dela upp betalningen på ett par månader. Hur fungarar det? Jag har studerat fram tills nu och har inte hunnit med att "förvärvsarbetat" något innan studierna.
Som jag förstår det kan man ansöka om en kortkredit på IKEA-family-kortet. Mne det står inte om man måste vara fast anställd, eller om man måste ha jobbat 6 mån eller liknande...
Hur är det med räntefri avbetalning på IKEA? Brukar man ju kunna få, om man betalat in summan inom 6 mån?
Någon som har koll???
Jag har tänkt ansöka om liknande kortkredit på VISA-kortet. Men antar att jag måste vänta tills jag har papper på att jag är anställd (?!)
/Liten ru