TS, min första tanke är om du kollat upp ditt socker? Det där låter som typiska diabetes tecken annars, skulle jag vilja säga. Annars har insomningstabletter just den effekten du beskriver, om man ätit dom under något längre tid, och kroppen tycker att man inte sover ut i veckorna ( fast man sover dom obligatoriska 8 timmarna, som är så heliga ). Då är tyvärr enda lösningen att sluta med insomningstabletten omedelbart. Första natten är en veritabel mardröm ( om än vaken sådan ), men sen brukar man komma in i rytmen ganska snabbt, och sova betydligt bättre. Tyvärr, utav egen erfarenhet, skulle jag vilja säga att bästa sättet att sabba nattsömnen är att börja med insomningstabletter, för efter det är det av någon anledning så mkt enklare att "tappa" sömnrytmen, så får man börja om igen. Jag använder mina som "kur". När jag sovit riktigt risigt i ett par, tre veckor, och är helt slut. Äter jag dom i 14 dagar. Första veckan full dos, andra veckan halv dos. Sen slutar jag. Och då har min kropp hittat tillbaka igen. Men man måste givetvis vara försiktig med sin sömn oavsett. Framförallt hålla sov-tiderna HELIGA.
Faktiskt kan man indirekt få sparken för att man sover på arbetet, så finns orsak att rätta till det innan man hamnar på personalkontoret. Själv, visade det sig som sagt, att det var diabetes som var boven i dramat. Och efter att jag rättat till det, är jag defenitivt piggare.