3d/könsbestämmelse UL i östergötland? Någon?
Hej!
Finns det någon som kollat könet privat i Östergötland? och/eller gjort 3d ultraljud i östergötland?
vart? vad kostade det? var det värt pengarna?
Hej!
Finns det någon som kollat könet privat i Östergötland? och/eller gjort 3d ultraljud i östergötland?
vart? vad kostade det? var det värt pengarna?
Jag var på Crocus i Linköping med min förra graviditet. Dr. Selbing är jätteduktig och vi gjorde ett TUL med 3D/4D och han berättade könet. Tyvärr var dottra inte alls med på att visa upp sig och låg med ansiktet tryckt mot livmoderväggen så fick inga jättebra bilder men dte jag var där för fick jag ju. Bekräftelse på att dte var en flicka! När jag var där kostade detta 950kr men har sett att han höjt sina priser. Nu kostar ett vanligt UL/TUL (könsbestämning) 750kr och med 3D/4D får man lägga ut 1500kr!
Aja, du kan kolla priserna/undersökningarna själv på: http://www.crocus.nu/
Jag är gravid igen nu och ska bara göra könsbestämning på Storken i Linköping för 650kr. Ingen 3D.
Ja jag har kollat dom båda. Om nu intr bm vill berätta kön vill vi gärna ta reda på det
Ok. Jag bor I norrköping och här säjer de inget om könet. Vi försökte på UL och bad henne om hon bara kunde "filma" lite i det området så vi kunde gissa själva. Det blev blankt NEJ, hon fick inte. Men hon sa att så länge ingen klagar till landstinget kommer inget förändras heller.
Jag har själv beställt tid på Storken nu i Juli för vi vill veta vad vi väntar :)
På storken måste man förresten vara längre gången för att göra bestämning än på Crocus. Tror det var v25 på storken. På Crocus fick jag komma redan v 20+0.
Hejsan! Vi gjorde ett TUL med 3d i vecka 25 med sonen 2008. Då kostade det 1500kr för oss.. sonen var tyvärr inte villig att visa upp sig men men. Fick reda på att han var frisk och attt det var en pojke.
Mina bekanta har kolla i linköping med men vet dock inte var.. det kostade 900 eller kanske 950kr för dom..
läser man på crocus.nu deras hemsida står det att det inte bara utför könsbestämning och att men kan föra TUL med 3d när som helst i graviditeten men är vanligast från vecka 24 och det sa han med att det är ovanligt innan för man får inte speciellt bra bilder och det blir svårare att säga könet.
Vi ska göra det denna gången igen.. men kanske i vecka 26-28 någongång vill ha lite bättre bilder...
Har storken någon hemsida???
Hur bra är dom på storken??? Dr Selbing sa att han har fel 1 på 500... och han är en av de duktigaste i landet... vill gärna känna mig säker om jag gör ett könsul på storken.... det är ju därför vi vill göra det lixom. :)
Vi ska dit den 19:e och göra TUL samt 3/4 D hos selbing