Issa79 skrev 2011-06-22 14:31:25 följande:
När vi läste om högre funktioner i hjärnan så sa de att det humöret som barn har när de är små är det som de har ärvt o sen runt 3år så börjar de utveckla ett mer eget eftersom de då harbörjat arbeta ihop tillräckligt med egna referenser. Därför att det viktigt att de bemöts på rätt sätt. Bara för att mamma eller pappa har ett jättenegativt humör (inte sagt att ni har det utan bara ett exempel.

) så behöver barnet inte bli likadant eftersom det möter andra människor o hamnar i andra situationer under sin uppväxt.
Tycker det är lite skoj för dottern har så mitt humör när det gäller att blossa upp men även sin pappas när det gäller att ha stort sinne för detaljer o vara envis som en åsna. (en ovanligt söt sådan)
oj jippi skoj tid nu då ;) nej jag är en väldigt gosig människa som älskar gosa,pussas och mysa så det gör ju han med otroligt mkt, å är de inte mig så är det nån annan eller ett djur (har hund) han pussar och "aaaw" med å det är härligt att se att han är så med.
ja de är härligt när man känner igen sig i sina barn, de påminner ju en om att man faktist skapat dessa underbara små mäniskorna :)